یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  

شرح وظایف

کارشناسان مالی.

مدیر مالی:

1.آشنایی کامل بر قوانین مالی و بخشنامه ها و دستورالعملها 
2.بررسی حسابها در پایان سال مالی و گزارش توزیع بودجه سال قبل به امورمالی دانشگاه در تاریخ مقرر
3.نظارت بر تامین اعتبار مخارج و هزینه های واحد -پس از ابلاغ تخصیص نسبت اخذ وجه از امورمالی دانشگاه
4.حصول اطمینان از جهت اسناد و صورت های مالی و مکاتبات لیست وتائید
5.نظارت و کنترل حسابها و دفاتر مالی
6.اجرای صحیح بخشنامه ها و دستورالعملهای دانشگاه
7.تهیه اسناد هزینه ها و تراز عملیاتی ماهانه و ارسال به امورمالی دانشگاه
8.ارائه بموقع لیست حقوقی در هر ماه به دفتر تشکیلات و بودجه



کارشناس حسابداری تعهدی:

1.کنترل براعتبار مصوب و تخصیص صحیح اعتبار
2.نظارت و کنترل به کلیه وجوهات دریافتی از امورمالی دانشگاه و مطابقت آن با دفتر اعتبارات واحد
3.تامین اعتبارات اسناد هزینه ای مالی وکنترل و نظارت در پرداختها با شرح مواد هزینه
4.نظارت ، کنترل و هماهنگی لازم در ارتباط با مانده برنامه های اعتبارات و تطبیق آن با واحد دفتر داری و تنظیم حسابها
5.تراز اعتبارات ماهانه و ارائه گزارش به مدیر مالی
6.پرداخت اسناد ثبت ، تطبیق و کنترل کلیه اسناد هزینه با برنامه های مصوب و تخصیص ابلاغی




کارشناس رسیدگی:

1. انجام رسیدگی اسناد ومدارک که تعهد پرداخت ایجاد مینماید و یا منجر به پرداخت میشود .
2. گردآوری منابع لازم به منظور انجام رسیدگی - - اتخاذ ترتیبات لازم به منظور تهیه صورت مغایرت بانکی و پیگیری بمنظور رفع مغایرت - - تماس با اشخاص و دانشگاه های طرف حساب با دانشکده و پاسخگویی و رفع مغایرت احتمالی فیمابین
3. گردآوری و بهنگام نمودن منابع اطلاعاتی معتبر از قبیل قراردادها ، آئین نامه ها ، مصوبات ، دستورالعمل ها ، مجوزها و احکام کارگزینی و بخشنامه ها و مصوبات سازمانها و ادارات دولتی مربوط جهت انجام امور رسیدگی
4. کنترل نهایی مدارک واسناد و رسیدگی و حصول اطمینان از صحت اعمال کنترلهای لازم طبق دستورالعمل های مربوطه
5. تهیه « برگ رفع نواقص » در مواردی که در مدارک مورد رسیدگی نقایصی موجود باشد.
6. پیگیری دریافت اسناد و مدارک مورد رسیدگی از سایر واحدهای دانشکده
7. اتخاذ ترتیبات لازم جهت صدور کلیه اسناد حسابداری دانشکده با توجه به مدارک و اعلامیه ها و صورتحسابهای رسیده مربوط و همچنین طبقه بندی صحیح آنها و کنترل ممهور بودن آنها به مهر « رسیدگی شد»




کارشناس حقوق و دستمزد:

1.ثبت کلیه مغایرات احکام پرسنلی در سامانه آذرخش
2.ثبت ساعات اضافه کاری و کارانه و حق مدیریت .. گواهی شده در سامانه آذرخش،
3.درخواست مجوزلازم از مدیر مالی جهت واریزخالص حقوقی وغیره پرسنلی به حساب بستانکاری آنان نزد بانک عامل پرد
4.تنظیم سند موقت بانکی برابر لیست بانکی ارائه شده بعنوان لیست و پرداخت خالص ( مزایای کارمندان )
5.پیگیری کسورات حقوقی و پیوست نمودن کسورات بر اسناد هزینه
6.تنظیم اسناد هزینه های جاری با توجه به تائید کارشناس رسیدگی کارشناس حسابداری تعهدی
7.ثبت لیست حق الزحمه ولیستهای متفرقه که میبایست به حساب پرسنل واریز گردد در سامانه آذرخش



کارشناس امین اموال:

1.نظارت و کنترل کلیه اموال منقول و غیر منقول واحد
2.ثبت کلیه اموال منقول و غیر منقول در دفاتر مربوطه .
3.کنترل بر ورود و خروج اموال از واحد
4.پیگیری و جمع آوری اموال مازاد و اسقاطی و مکاتبه لازم جهت تعیین تکلیف اموال مذکور و اخذ مجوز فروش یا انتقال به دانشگاه
5.گزارش اموال موجود منقول و غیر منقول هر ماه 6 ماه به رئیس امور مالی و ذیحسابی دانشگاه
6.تهیه لیست اموال در هر اطاق و نصب آن در اطاقهای مربوطه
7.پیگیری اموال مسروقه و ارائه گزارش های مربوطه تا حصول نتیجه
8.حفظ و حراست از بیت المال
9.بررسی و نظارت بر حساب کلیه اموال منقول و غیر منقول
10.تهیه پرونده جهت اموال منقول و غیر منقول بنحوی که دسترسی به آنها به سادگی صورت پذیرد