شنبه 8 اردیبهشت 1403  

راهنمای تکمیل فرم ثبت دانش

راهنمای تکمیل فرم ثبت تجربه.

جهت دانلود فایل راهنمای تکمیل فرم تجربه کلیک نمایید
 
عنوان تجربه:به صورت کوتاه،مختصر با ذکر مکان و موقعیت نوشته می شود.
خلاصه دانش(چکیده):چکیده ای از تجربه/دانشی که به دست آوردید را در این قسمت می نویسید.
حوزه دانشی (آموزشی،بهداشت و درمان،غذا و دارو،حقوقی،دانشجویی و فرهنگی و...):بر اساس درخت دانش دانشگاه فقط یک حوزه/فیلد را انتخاب میکنید.


کلمات کلیدی:در این قسمت فقط 5کلمه کلیدی را میتوانید بنویسید.برای فاصله گذاری از دکمهENTER استفاده کرده و از SPACE استفاده نکنید . برای حذف کلمات از BACKSPACE استفاده نمایید.
 
رویداد یا مشکل منجر به کسب تجربه (بیان مسئله):در این قسمت رویداد،فرایند یا مشکلی که سبب کسب تجربه شده با علل آن با حداقل 50 کارکتر نوشته می شود و به آثار و پیامد آن نیز اشاره می شود
 
شرح تجربه(نحوه حل مشکل ، مدیریت بحران یا مدیریت رویداد(فرایند)):در این بخش که حداقل 100 کارکتر است باید دقیقا نوشته شود که از چه راهکار،مسیر یا فرایندی برای شکل گیری رویداد یا حل مشکل استفاده شده.این نوشتار باید به شکلی باشد که برای کارکنانی که این بخش را مطالعه می کنند کاملا ملموس باشد و بتوانند آنرا تجسم کنند..بهتر است از مثال های عینی نیز استفاده شود.

 
نتایج اجرای  تجربه(تاثیر بر زمان،هزینه،سلامتی،ایمنی،کیفیت،بهبود عملکردو...)(دستاوردها):این قسمت حداقل 50 کارکتر دارد.باید در این قسمت تشریح شود که پس از این تجربه وضعیت کار چگونه بهبود یافته یا ارتقا پیدا کرده یا مشکلی حل شده است.تاثیری که این تجربه بر هزینه ها،زمان و ... دارد کاملا تشریح شود.

 
مخاطبان و کاربران و موارد کاربرد این نتیجه:این بخش حداقل 30 کارکتر دارد و باید مشحص شود چه کسانی ،کی و چگونه می توانند از این تجربه استفاده کنند.(این تجربه در چه شرایطی و به درد چه کسانی می خورد)
 
پیشنهادات حاصل از این تجربه:حداقل 30 کارکتر دارد و باید فردی که تجربه را ثبت کرده راهکار هایی برای توسعه و انتشار آن ارائه دهد.
 
پیوست فایل:در صورت لزوم فایل مستندات را در این قسمت بارگزاری نمایید.این قسمت اجباری نیست .
 
موارد خاص:دانش گروهی یا ویژه در زمره موارد خاص قرار می گیرد.دانش ویژه ارزش افزوده ای بالغ بر 50 میلیون تومان برای دانشگاه دارد. در صورتیکه دانش گروهی است این آیتم را تیک زده و سایر هم گروهان که دانشکار نامیده می شوند را ثبت می نمایید. سهم هر دانشکار نیز باید در همین قسمت مشخص شود.                            
 
ثبت تجربه در نرم افزار:  در این قسمت اگر کلیه مستندات و بخش ها کامل است گزینه ثبت را کلیلک نمایید تا ثبت نهایی شود،در غیر اینصورت بر آیکون پیش نویس کلیک نمایید تا سایر بخش ها و مستندات را نیز کامل کرده و اضافه نمایید و سپس ثبت نهایی انجام شود.