یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  

آیین نامه

آیین نامه ها.

اطلاعات مورد نیاز برای شناخت اداره ی امور خوابگاه‌ها و حوزه ی فعالیت ها از جمله آیین نامه‌ها‌، اطلاعیه‌ها وفرم‌های در خواست وام در سایت مفداآبادان موجود است.

جهت مشاهده و بهره‌برداری در سایت کلیک نمایید.
 

اداره خوابگاه :.

الف ـ شرایط متقاضیان
  1. متقاضیان استفاده از خوابگاه در دوره های روزانه، ضمن مراجعه به امور خوابگاهها و تکمیل برگ درخواست پس از مطالعه کامل قوانین و مقررات مربوط، نسبت به درخواست خود تصمیم مناسب اتخاذ نموده و در صورت احراز شرایط از خوابگاه بهره مند می گردند.
  2. دانشجویانی می توانند از خوابگاههای دانشجویی برابر دستورالعمل های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استفاده کنند که از هیچگونه کمک موسسات دیگر و یا وام مسکن صندوق رفاه دانشجویان استفاده ننمایند و به کاری که مستلزم دریافت اجرت باشد نیز اشتغال نداشته باشند.
  3. انتخاب دانشجوی واجد شرایط بر اساس آیین نامه های اداره خوابگاههای دانشجویی و ضمائم آن ( سیستم امتیاز بندی ) بعهده امور دانشجویی می باشد.
  ب) شرایط واگذاری
  شرایط واگذاری خوابگاه دانشجویی و نحوه امتیازبندی آن با توجه به امکانات موجود دانشگاه برای دانشجویان غیر بمومی واجد شرایط که امکان تردد روزانه از محل سکونت به محل دانشگاه را ندارند با رعایت اولویت های زیر توسط امور خوابگاهها تعیین می شود:
  1. دانشجویان ترم اول
  2. دانشجویان ترم دوم
  3. دانشجویان ترم سوم در صورت وجود ظرفیت خالی با اولویت دانشجویان با معدل بالا
  4. دانشجویان دارای مقام های برتر در سطح ملی و بین المللی در زمینه های علمی ، ورزشی و فرهنگی بر اساس آئین نامه های مصوب
  5. دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی ( ره)
  6. دانشجویان شاهد و ایثارگر
  ج) نحوه و مدت اسکان
دانشجویان واجد شرایط با توجه به امکانات و تعداد متقاضیان می توانند از تاریخ شروع به تحصیل به شرح زیر از خوابگاه های دانشجویی برخوردار شوند:
دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداکثر 4 نیمسال
تبصره 1: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه می تواند در صورت کمبود امکانات موجود حداکثر مدت استفاده از خوابگاه دانشجویی را کاهش دهد.
مدت استفاده از خوابگاه آموزشکده به علت ظرفیت محدود و حجم متقاضیان بر اساس ضوابط حداکثر 2 ترم تعیین گردیده است.
تبصره 2: مجوز اقامت دانشجو در خوابگاه در صورت محرز شدن عدم صلاحیت وی برای ادامه سکونت در هر مقطع زمانی می تواند لغو گردد. تشخیص عدم صلاحیت به عهده کمیته انضباطی یا امور دانشجویی است.
تذکر: برای دانشجویان دوره نوبت دوم ( شبانه ) خوابگاه ارائه نمی گردد.

  د ـ مقررات اسکان در خوابگاه

  به منظور رعایت هر چه بهتر نظم و انضباط در خوابگاه و حفظ آرامش و آسایش روحی و فکری دانشجویان ساکن، که مستقیماً در پیشرفت تحصیلی آنان تاثیر مثبت خواهد داشت رعایت ضوابط و مقررات مندرج در این دستورالعمل به شرح زیر برای کلیه دانشجویان ساکن خوابگاه الزامی است:

ماده 1ـ خوابگاه قسمتی از محوطه آموزشکده محسوب می شود که دانشجو به هنگام ورود می بایست کارت سکونت خود را همراه داشته و در صورت لزوم آن را به نگهبانی درب ورودی یا مسئول خوابگاه ارائه نماید.
  تبصره ـ دانشجو موظف است در ابتدای هر ترم با مراجعه به اداره امور خوابگاهها یا امور دانشجویی ضمن ارائه فتوکپی برگ انتخاب واحد طبق مقررات نسبت به تجدید یا تمدید کارت سکونت خود اقدام نماید.
 
ماده 2ـ دانشجو در ابتدای ورود به خوابگاه موظف است کتباً متعهد شود که کلیه مقررات انضباطی خوابگاه را رعایت نموده و در صورت وارد آوردن خسارات احتمالی نسبت به جبران خسارت اقدام نماید.


ماده 3ـ در ابتدای سکونت در خوابگاه مبلغی مشخص بعنوان ودیعه از دانشجو اخذ و به حساب دانشگاه واریز می گردد تا در صورت لزوم برای جبران خسارت وارده از آن برداشت شود.

تبصره ـ در صورتیکه دانشجو به هنگام تخلیه هیچگونه خسارتی وارد ننموده باشد مبلغ ودیعه اخذ شده به مشارالیه مسترد می گردد.

  ماده 4ـ در ابتدای سکونت در خوابگاه چنانچه محل سکونت دانشجو دارای اثاثیه و تجهیزات باشد به دانشجو تحویل داده می شود و در موقع تخلیه تحویل گرفته خواهد شد و مسئولیت کسری لوازم آن بعهده شخص یا اشخاص تحویل گیرنده خواهد بود.


ماده 5ـ دانشجو بعد از انقضاء مهلت مقرر یا بعد از فراغت از تحصیل، انصراف و اخراج از محل تحصیل حق استفاده از خوابگاه را ندارد.


ماده 6ـ دانشجو حق واگذاری محل مسکونی خود را به دیگری ندارد .

 
ماده 7ـ دانشجو حق نگهداری و استفاده از اشیاء و لوازم عمومی خوابگاه در اتاق مسکونی خود را ندارد .


ماده 8ـ تغییر یا تعویض قفل و سایر وسایل محل سکونت دانشجو بدون اجازه کتبی اداره امور خوابگاهها ممنوع است.


ماده 9ـ ساعت ورود وخروج مجاز در خوابگاه بر حسب فصول سال از سوی اداره امور خوابگاههای هر دانشگاه یا موسسه آموزش عالی تعیین و اعلام می گردد.

 
ماده 10 ـ شرایط ملاقات در خوابگاه مجردی(برادران)

چنانچه بستگان یا دوستان دانشجو به عنوان میهمان مراجعه نمایند. پس از شناسایی و تکمیل فرم ورودی به همراه میزبان می توانند با دانشجو دیدار کنند . ساعات ملاقات بنا بر تناسب فصل از طرف اداره امور خوابگاهها تعیین می شود ، در هر صورت اقامت شبانه میهمانان در خوابگاه مجاز نیست.

 
ه ـ اهم وظایف دانشجو در زمان سکونت در خوابگاه
  1. رعایت قوانین و مقررات عمومی، اخلاقی و انضباطی خوابگاه.
  2. حفاظت از اموال شخصی و اهتمام در حفظ ونگهداری اموال آموزشکده.
  3. رعایت نظم و انضباط و شعائر اسلامی .
  4. رعایت شئوونات اسلامی و دانشجویی .
  5. عدم ایجاد مزاحمت و سر و صدا در خوابگاه و احترام به حقوق دیگران .
  6. استفاده صحیح از امکانات خوابگاه .
  7. همکاری نزدیک و صمیمانه با مسئولین خوابگاه .
  8. تامین لوازم شخصی و پتو ، ملحفه ، بالش ،تشک ، دمپایی
  9. تخلیه خوابگاه بر اساس اعلام امور دانشجویی در مهلت تعیین شده .
  تذکر: دانشجویان بهره مند از خوابگاه دانشجویی متعهد می باشند که پس از قطع یا فراغت از تحصیل ، محل سکونت خود را تخلیه نمایند در غیر اینصورت از زمان استنکاف موظف به پرداخت ده برابر اجاره بهای خوابگاه مورد استفاده بصورت نقدی ویکجا خواهند بود