اخبار
1402/2/30 شنبه
انجام بیش از ۱۷۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های آبادان
سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد یکهزار و ۷۳۶ مورد بازرسی بهداشتی از نانوایی‌های آبادان انجام و ۸۱ درصد از کل نانوایی‌ها از نظر استفاده از جوش شیرین در طبخ نان کنترل شدند.

.

جعفر ربیحاوی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان اظهار کرد: با توجه به این که استفاده از جوش شیرین در فراوری نان آثار سوء بسیاری از جمله اختلال در جذب کلسیم و آهن و همچنین افزایش خطر سوءهاضمه، پوکی استخوان و کم‌خونی را در پی دارد، نظارت بر عدم استفاده از جوش شیرین در طبخ نان توسط تیم‌های کارشناسی بهداشت محیط آبادان همه روزه و بدون تعطیلی، با رویکرد آموزشی و اعمال مقررات بهداشتی انجام می‌شود. 
وی بیان کرد: نمونه برداری‌های انجام شده از کل ۱۸۷ نانوایی شهرستان آبادان ۱۵۱ مورد بوده و استفاده از جوش شیرین در ۵ درصد از نمونه‌ها مشاهده شد. بررسی‌ها حاکی از آن است که در یک فرایند ۵ ساله آمار نان سالم فاقد جوش شیرین از ۸۸ درصد به ۹۵ درصد ارتقاء یافته است. 
وی تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات ۱۹۰ وزارت بهداشت اعلام کنند.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 147704
تعداد بازديد کنندگان سايت: 108933574 تعداد بازديد زيرپورتال: 2780861 اين زيرپورتال امروز: 1377 سایت در امروز: 153739 اين صفحه امروز: 20