اخبار
1402/2/14 پنجشنبه
به مناسبت هفته سلامت: اجرای طرح مراقبت در منزل سالمندان پرخطر ناتوان
رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان از آغاز طرح مراقبت در منزل سالمندان پرخطر ناتوان توسط واحد سلامت خانواده و جمعیت در شهر و روستا خبر داد.

.

جعفر ربیحاوی در گفتگو با خبرنگار وبدا در آبادان ضمن تبریک هفته سلامت اظهار داشت:سالمندان افرادی هستند که از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توان از این ظرفیت در پیشبرد اهداف جامعه استفاده کرد.
وی به آغاز اجرای طرح مراقبت از سالمندان پرخطر ناتوان در منزل به مناسبت هفته سلامت اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۵ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در شهرستان آبادان زندگی میکنند که ۵۹۰ نفر از این عزیزان سالمند پرخطر و ۱۱۵ نفر نیز سالمند پرخطر ناتوان هستند.
مهندس ربیحاوی در ادامه گفت:تیم های مراقبتی را پزشک،مراقب سلامت،نمونه گیر،کارشناس روان و کارشناس تغذیه تشکیل میدهند که خدماتی چون ارزیابی وزن وقد،کنترل فشارخون و دیابت ،آموزش تغذیه سالم ،مشاوره روان شناسی،ارائه مکمل کلسیم و ویتامین D  و همچنین نمونه گیری خون جهت بررسی قند و کلسترل را به عزیزان سالمند به صورت رایگان ارائه می دهند.
وی اظهار داشت:برنامه ریزی لازم جهت استمرار این خدمت در سالجاری انجام شده است و در گام بعدی سعی خواهد گردید علاوه بر سالمندان ناتوان خدمت رسانی به سالمندان پرخطر نیز انجام گردد.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 147729
تعداد بازديد کنندگان سايت: 109026643 تعداد بازديد زيرپورتال: 2782391 اين زيرپورتال امروز: 611 سایت در امروز: 41561 اين صفحه امروز: 17