منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه ها
بازديدها
بنر
پرسش و پاسخ
جستجو
خبر
رویداد ها
کارگاه آموزش
منو
منو
منو
منوی فوتر
ورود
اخبار
1400/9/27 شنبه
سیر صعودی شاخص H-index مقالات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان از سیر صعودی و رو به رشد شاخص H-index مقالات دانشجویی منتشر شده این دانشگاه خبر داد.

.

به گزارش خبرنگار وبدا در آبادان، دکتر سارا مبارک معاون آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفتگو با خبرنگار وبدا، از رشد صعودی و رو به رشد شاخص H-Index مقالات پژوهشی منتشر شده توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان خبر داد و گفت: شاخص H-Index مقالات دانشجویی نسبت به سال گذشته دارای 6 پله صعود در سال 2021 بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به همت دانشجویان پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی آبادان روند رو به رشد این شاخص همچنان ادامه خواهد داشت و شاهد صعود بالاتری در رتبه بندی این شاخص برای دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواهیم بود.

گفتنی است؛ شاخص H-Index برای مقایسه محققان فعال در یک حوزه کاری مشابه کاربرد دارد و توسط جرج هرش، استاد فیزیک دانشگاه کالیفرنیا در سال 2005 ابداع شده است. شاخص مذکور شاخصی عددی است که می‌کوشد بهره‌وری و تأثیرگذاری علمی دانشمندان را به صورت کمی نمایش دهد. این شاخص با در نظر گرفتن تعداد مقالات پر استناد افراد و تعداد دفعات استناد شدن آن مقالات توسط دیگران محاسبه می‌شود. از این شاخص می‌توان برای تأثیرگذاری علمی گروهی از دانشمندان نیز بهره برد.
 
كلمات كليدي : سارا مبارک

نسخه قابل چاپ
بیشتر