رویدادها
کارشناس تغذیه معاونت آموزشی تحقیقات و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان تغذیه با شیر مادر در پیشگیری از بیماری ها موثر است
کارشناس تغذیه معاونت آموزشی تحقیقات و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی آبادان، با اشاره به نقش شیر مادر در پیشگیری از ابتلا کودک به انواع بیماری ها، تغذیه با شیر مادررا در پیشگیری از بیماری ها موثر دانست.
محمدرضا الهی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار وب دا در آبادان با اشاره به فواید تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: این مهم در پیشگیری از بیماری های عفونی و همچنین بیماری های غیر واگیر موثر است.
وی با برشمردن سرطان به عنوان یکی از مهمترین بیماری های غیر واگیر افزود: تغذیه با شیر مادر به تقویت سیستم دفاعی بدن نوزاد کمک می کند.
این کارشناس تغذیه در ادامه تصریح کرد: شیر مادر در روزهای ابتدایی تولد نوزاد که آغوز نام دارد علاوه بر رفع تشنگی و گرسنگی نوزاد سرشار از آنتی بادی های مهم بوده که نقش شایانی در پیشگیری از ابتلای نوزاد به بیماری ها دارد.
کارشناس مسوول در پایان گفت: تغذیه با شیر مادر با عث کاهش احتمال ابتلای نوزاد و مادر به چاقی می شود که این موضوع خود نقش موثری در سلامت نوزاد و مادر ایفا می کند
بیشتر