شنبه 29 اردیبهشت 1403  

اخبار

1403/2/1 شنبه

برگزاری کارگاه تاب آوری و عزت نفس ویژه دانشجویان.

با آغاز هفته سلامت کارگاه تاب آوری و عزت نفس در تاریخ یکم اردیبهشت ماه 1403 و با حضور دانشجویان همتایار در سالن جلسات معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آبادان برگزار شد..

.
به گزارش وبدا در آبادان دکتر زینب عامری مسئول واحد مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آبادان اذعان داشت این کارگاه با تدریس مرضیه جعفرزاده دشتی روانشناس بالینی اداره مشاوره معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزار شد.

جعفر زاده دشتی در ارتباط با این کارگاه عنوان کرد که تاب آوری یعنی در شرایط آسیب زا، پرورش یافتن، آسیب ندیدن و به رشدی بیش از پیش دست یافتن. این مفهوم فرایند بازگشت فرد به کارکرد عادی پس از رویداد استرس زا یا هیجان منفی گفته می شود.

در این کارگاه، جعفر زاده دشتی در مورد مواردی از قبیل: ویژگی های افراد تاب آور و هدفمند بودن آنان در شرایط بحرانی به جهت کاهش آسیب های روانی اجتماعی و ارتقاء سلامت روان، کنترل هیجانات در شرایط تنش زا، خود آگاهی، همدلی، هوش هیجانی،عمل کردن مسئولانه و خود پنداره مثبت، صحبت به عمل آورد.
در نهایت، آزمون تاب آوری از دانشجویان گرفته شد و تفسیر آن، با مراجعه به واحد مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی در دسترس قرار خواهد گرفت.

.
آرشیو
نسخه قابل چاپ
بیشتر