کارگاه آموزش
1397/7/11 چهارشنبهمعاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد
موافقت اصولی با احداث اولین کارخانه داروسازی در اروند
معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از موفقت اصولی با احداث اولین کارخانه داروسازی در منطقه آزاد اروند خبر داد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان: دکتر هدا مجیری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار داشت: ‌با رای کمسیون قانون سازمان غذا و دارو با احداث کارخانه داروسازی و تولید دارو در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان  در منطقه آزاد اروند موافقت شد.
وی افزود: این صنعت تاکنون در محدوده منطقه آزاد اروند فعال نبوده است و برای نخستین بار موفق به اخذ مجوزهای مربوطه شده است.
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در همین خصوص گفت: اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت تولید دارویی کشورها بر هیچکس پوشیده نیست و نباید آن را نادیده گرفت چون اگر از بحث اقتصادی و ارزش افزوده بسیار بالای آن بگذریم، یکی از بهترین گزینه‌ها برای جذب نیروی فعال متخصص در کشور است پس دور از ذهن نیست اگر بگوییم در صنایع دارویی به لحاظ اشتغالزایی برای نیروی تحصیلکرده کشورمان فرصتی مهیا است و از این رو باید از پتانسیل‌های موجود داخلی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به لزوم خودکفایی در صنعت دارو و صنایع وابسته، احداث این کارخانه با همت بخش خصوصی، علاوه بر ایجاد اشتغال در منطقه در رفع نیازهای دارویی کشور نیز تاثیرگذار است.
دکتر مجیری بیان کرد: امیدوار هستیم که با سایر پروژه‌های تولیدی صنعت دارو و ملزومات نیز در منطقه پیگیری و به نتیجه‌ی مطلوب برسند.
وی اضافه کرد: در بخش تولید ملزومات مصرفی پزشکی نیز اقداماتی صورت گرفته است و متقاضیان در حال کسب مجوزهای اولیه برای احداث کارخانه تولیدی ملزومات مصرفی پزشکی هستند.

بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 262060
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103629332 تعداد بازديد زيرپورتال: 3491039 اين زيرپورتال امروز: 1527 سایت در امروز: 57490 اين صفحه امروز: 38