اخبار
1396/11/4 چهارشنبهمعاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو
تزریق ۲.۴ هزار میلیارد تومان به دانشگاه های علوم پزشکی
معاون غذا و دارو وزارت بهداشت از تزریق دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور خبر داد.

.

آبادان – معاون غذا و دارو وزارت بهداشت از تزریق دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه های علوم پزشکی در سطح کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی آبادان، دکتر غلامرضا اصغری پیش از ظهر امروز در حاشیه شانزدهمین نشست قطب چهار معاونت های غذا و دارو کشور، در محل سالن اجتماعات هتل کاروانسرا آبادان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از دغدغه های همکاران ما در مناطق، بحث مطالبات شرکت های دارویی از بیمارستان های دانشگاهی است که قدری این پرداخت ها با تاخیر مواجه شده است.
وی افزود: خوشبختانه تا هفته آینده اعتبار دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که از سازمان برنامه و بودجه کشور به بیمه سلامت داده شده، به دانشگاه ها تزریق می شود تا بتوانند بدهی هایشان در زمینه دارویی، تجهیزات مصرفی و حوزه آزمایشگاه را پرداخت کنند تا حدودی میزان عدم پرداخت معوقات کمتر شود.
وی با بیان اینکه هیچ افزایشی در تعرفه آزمایشگاهی نداشتیم، اظهار کرد: افزایش تعرفه ها به طور صرف متناسب با تورم سالانه ای که در کشور و به شکل رسمی وجود دارد، اتفاق می افتد، افزایش تعرفه آزمایشگاهی امسال همان تورم ۸.۴ رسمی کشور بوده است.
معاون غذا و دارو وزارت بهداشت در خصوص قاچاق دارویی در کشور تصریح کرد: خوشبختانه در بحث دارو مشکل قاچاق را نداریم، عمده مشکل ما در فرآورده های آرایشی بهداشتی است که به عنوان یک پدیده در بحث قاچاق با آن مواجه هستیم.
دکتر اصغری با اشاره به وجود سیستم رهگیری و رهیابی در سازمان غذا و دارو گفت: در صورتی که کالایی برچسب غذا و دارو نداشته باشد؛ به طور قطع قاچاق است و این فرآورده قاچاق می تواند تقلبی و برای سلامت مصرف کنندگان مشکل آفرین باشد.
وی در خصوص نسب نشانگرهای رنگی بر روی کالاها افزود: در این زمان هشتاد درصد کالاهای وزارت بهداشت دارای نشانگر رنگی زرد، سبز و قرمز هستند.
وی در خصوص بودجه سال آینده این وزارت خانه اظهار کرد: در زمان حاضر بودجه ۹۷، در کمیسیون تلفیق مجلس است و هیچگونه افزایشی در زمینه بوته های دارویی در آن شاهد نبودیم، اعتبار سال آینده معادل بودجه ۹۶ است.
معاون غذا و دارو وزارت بهداشت در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در زمینه مقابله با ریزگردها گفت: وزارت بهداشت به عنوان وظیفه ذاتی اش در بحث سلامت، آموزشهای لازم در خصوص چگونگی مواجه با این پدیده را به مردم ارائه می کند ضمن آنکه اگر خدای ناکرده کسی دچار مشکل شد در بیمارستان های تخصصی خدمات تخصصی به آنان ارائه می شود.
دکتر اصغری افزود: برنامه ما حفظ سلامتی مردم است، برنامه های آموزشی به طور مرتب در مراکز بهداشتی درمانی در سطح دانشگاه ها به مردم ارائه می شود، مشکلی برای تامین و در اختیار قرار دادن ماسک به مردم نداریم اما به هر حال بایستی از داروخانه ها نیز خرید کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از حضورش در شانزدهمین نشست قطب چهار معاونت های غذا و دارو در آبادان اظهار کرد: در این نشست ها هماهنگی های لازم میان دانشگاه های این منطقه (شامل دانشگاههای استانهای خوزستان و لرستان) اتفاق می افتد و سیاست های کلان سازمان غذا و دارو با حضور مدیران کل مختلف این سازمان در این نشست در قالب کارگروههای تخصصی ارائه می شود.
دکتر اصغری با بیان اینکه این هماهنگی ها به منظور ارتقای عملکرد معاونتهای غذا و دارو است، تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که حوزه نظارتی آنها بر سلامت مردم به ویژه در رابطه با غذا، دارو و فرآورده های آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی دارد، این نشست ها به شکل دوره ای و حداقل فصلی در تمام مناطق ۱۰ گانه کشور برگزار می شود، سعی مان این است تا با حضور در این نشست ها پاسخگوی سوالات همکارانمان باشیم تا بهتر عمل کنیم و وظیفه نظارتی مان را روی کالاهای سلامت محور داشته باشیم.

شانزدهمین نشست قطب ۴ معاونت‌های غذا و دارو کشور هم اکنون به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال برگزاری است. معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو ، سرپرست اداره کل امور فرآورده های غذایی و آشامیدنی ،سرپرست اداره کل امور فرآورده های آرایشی و بهداشتی ،رئیس کل آزمایشگاه مرجع کنترل سازمان غذا و دارو ،معاونین و کارشناسان غذا و داروی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز، لرستان، آبادان ، بهبهان، دزفول و شوشتر در این نشست حضور دارند.


تعداد بازديد اين صفحه: 262020
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103567940 تعداد بازديد زيرپورتال: 3489841 اين زيرپورتال امروز: 6418 سایت در امروز: 233063 اين صفحه امروز: 360