اطلاعیه ها
1397/1/22 چهارشنبهجلسه ایی با حضور امام جمعه شهر چوئبده برگزار شد .
عزم جمعئ مسیولین شهر برای حفظ سلامتی شهروندان از طریق کنترل واردات محصولات غذایی
با توجه به اهمیت واردات محصولات سلامت محور و ایمنی مواد غذایی در حفظ سلامتی مصرف کنندگان و شهروندان جلسه ایی در دفتر امام جمعه شهر چوئبده برگزار گردید.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی آبادان : با توجه به اهمیت واردات محصولات سلامت محور و ایمنی مواد غذایی در حفظ سلامتی مصرف کنندگان و شهروندان جلسه ایی در دفتر امام جمعه شهر چوئبده با حضورحجت الاسلام والمسلمین حمید سیلاوی امام جمعه شهر چوئبده،دکتر هدا مجیری معاون غذا و دارو و مهندس سیدجابر پورشعیب رئیس اداره نطارت بر مواد غذای آرایشی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار گردید .
در این جلسه حاضرین پیرامون واردات مواد غذایی و چگونگی تشخیص ایمنی محصول ورودی و ترخیص آن و همچنین جلوگیری از ورود محصولات غذایی ناسالم و غیر ایمن گفتگو نمودند.
همچنین در خصوص ممنوعیت واردات چهار محصول شربت ویمتو، نوشیدنی موگو موگو، سس فلفل گلوریا ساخت عربستان و روغن زیتون پومیس به دلیل احتمال ایجاد مخاطره برای سلامت اقشار جامعه بحث و تبادل نظر گردید.
در ادامه جلسه مهندس سیدجابر پورشعیب رئیس اداره نطارت بر مواد غذای آرایشی و بهداشتی بیان کردند: از آنجایی که یکی از وظایف اصلی این مدیریت نظارت بر محصولات سلامت محور وارداتی است و هر گونه محصول غذایی آرایشی و بهداشتی اگر بخواهد وارد کشور بشود باید از طرف گمرکات استعلام بشود که پس از نمونه برداری و ارسال به آزماشگاه و پس از اطمینان از سلامت محصول به گمرک قابلیت مصرف آن اعلام و پس از آن گمرک میتواند اقدام به ترخیص آن کالا کند که جهت تسهیل و تسریع این مهم در تمام گمرکات کارشناس مستقر کردیم.
وی افزود: ولی علی رغم این همکاری این رویه توسط گمرکات رعایت نشده و خیلی از محصولات بدون استعلام و و نظارت بهداشتی در ساعاتی از شبانه روز از گمرک خارج شده که ممکن است سلامت مصرف کنندگان را تهدید کند لذا لازم است در این برهه از زمان که ممکن است از طریق بیو تروریسم مورد حمله قرار بگیریم پیش از پیش واردات محصولات سلامت محور خصوصا در مجاری قانونی مثل گمرکات مورد نظارت دقیق قرار گیرد گرچه این دغدغه به بسیاری از ادرات در گیر این کار اطلاع داده شده ولی هنوز شاهد ورود محصول غیر مجاز و قاچاق در شهر هستیم.
در ادامه این دیدار صمیمانه دکتر هدا مجیری معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کردند: یکی از مسئولیت‌های معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان نظارت بر تولید و واردات محصولات غذایی و دارویی است در این راستا در اداره نظارت بر غذا فعالیت‌ها و تلاش‌های زیادی چه ازلحاظ فرهنگ‌سازی و آموزش به مردم و اصناف مختلف در خصوص لزوم استفاده از محصولات وارداتی که با نظارت معاونت غذا و دارو آبادان واردشده و مورد تأییدیه این معاونت هستند استفاده کنند.
 وی در ادامه افزود : اگرچه محصولات تجاری که وارد می‌شوند و تائید می‌شوند دارای برچسب اصالت هستند و برای مردم قابل‌شناسایی هستند ولی تاکنون برای محصولات ملوانی تعریف‌نشده لذا انتظار است که این رویه توسط ادارات مرتبط، گمرک، سامانه و برچسبی تعریف گردد تا اینکه برای مصرف‌کننده کالای اصل از غیر اصل متمایز باشد.
وی ضمن تقدیر از توجه ویژه امام‌جمعه شهر چوئبده گفت: ایشان در بسیاری از خطبه‌های نماز جمعه همواره در راستای ضرورت پرداختن هرچه بیشتر به مقوله سلامت جامعه، مساعدت مسئولین برای حل مشکلات و نارسایی‌های موجود و همچنین ارائه راهکارهای مربوط به ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم؛ نکات ارزنده‌ای را به بنده و همکارانم یادآورمی شوند که نهایت تقدیر و تشکر خود را اعلام می‌دارم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید سیلاوی امام‌جمعه شهر چوئبده در ادامه جلسه فرمودند: این‌جانب حمایت خود را از معاونت غذا و دارو آبادان که یک مسئولیت خطیر و حساس هست اعلام می‌دارم و خواستار حمایت‌ها و همکاری ادارات مرتبط با این معاونت هستم .
ایشان در ادامه افزود: امیدوارم آن مجموعه‌ی پرتلاش، مدیران و کارشناسان موفقش در سایه‌ی توجهات و عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) به روند پرشتاب و انقلابی که در امر خدمات‌رسانی به مردم شریف در پیش‌گرفته است،همواره موفق و سربلند باشند.
امام جمعه چویبده عنوان کرد: لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌های معاونت غذا و دارو در خصوص تأمین سلامت جامعه و مصرف‌کننده با نظارت مؤثر و مستمر بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی ( کالاهای سلامت‌محور ) تشکر نمایم.
در پایان با توجه به رؤیت برخی تخلفات از سوی گمرک تحت پوشش، در خصوص چگونگی پیشگری از آنها پیشنهادات داده شد و با توجه به اهمیت موضوع مقرر گردید که جلسات دیگری نیز پیرامون موضوع واردات محصول تشکیل گردد.

بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 164487
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103557638 تعداد بازديد زيرپورتال: 3489629 اين زيرپورتال امروز: 6206 سایت در امروز: 222761 اين صفحه امروز: 45