اطلاعیه ها
1397/1/9 پنجشنبهرئیس اداره نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو آبادان خبر داد
کشف و ضبط نیم تن روغن تفاله زیتون
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف و ضبط نیم تن روغن تفاله زیتون (پومیس) در واحدهای عرضه شهرستان آبادان، در طی تعطیلات نوروزی خبر داد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی آبادان، مهندس سید جابر پورشعیب، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف و ضبط نیم تن روغن تفاله زیتون در سطح عرضه شهرستان آبادان در طی تعطیلات نوروزی خبر داد.
وی همچنین اظهار داشت: روغن پومیس با عنایت به درجه خلوص پایین، وجود باقی مانده حلال ها و سایر ترکیبات مضر غیر قابل مصرف انسانی بوده و عرضه آن در فروشگاه های مواد غذایی غیرقانونی می باشد.
مهندس سید جابر پورشعیب خاطر نشان کرد: کارشناسان نظارت این معاونت به صورت ادواری و فشرده از سطح عرضه بازرسی به عمل آورده و با هرگونه عرضه غیر مجاز محصول مذکور برخورد قانونی صورت می گیرد.
مهندس پورشعیب با بیان اینکه بخشی از روغن زیتون های موجود در بازار، تولید داخل هستند افزود: روغن زیتون های داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و بخش دیگری از بازار این محصول از خارج وارد می شود و نظارت و کنترل های مداوم وزارت بهداشت را به همراه دارد.
ایشان در پایان افزودند: از مصرف کنندگان تقاضا داریم روغن پومیس نخرند و وقتی کالایی را با این برچسب دیدند با سامانه 1490 (190) وزارت بهداشت تماس بگیرند تا همکاران ما اقدام به جمع آوری آن از بازار کنند.

بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 165474
تعداد بازديد کنندگان سايت: 108593504 تعداد بازديد زيرپورتال: 3653674 اين زيرپورتال امروز: 2759 سایت در امروز: 99882 اين صفحه امروز: 88