اخبار
1397/11/3 چهارشنبهعملکرد معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب
از تخصیص یارانه دارویی به بیماران خاص تا صدور مجوز 369 پروانه بهداشتی
معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان بخشی از عملکرد این معاونت را در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تشریح کرد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی آبادان : دکتر هدی مجیری صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار داشت: کسب نمره عالی در کنترل مبادی ورودی و کالاهای حوزه سلامت، کسب بالاترین پیشرفت در شاخصهای هیات امنا درسال 94 ، رتبه اول  در معاونت‌های غذا و داروی سطح3 کشوردر سال 94، کسب رتبه برتر در بین معاونت‌های غذا و دارو سطح3 کشوردر سال 95، رتبه اول شیرهای خشک و متابولیک، رتبه دوم مدیریت غذا ،رتبه دوم تجهیزات پزشکی، رتبه دوم امور دارویی بیمارستان‌ها ،رتبه دوم ثبت و عوارض ناخواسته داروها، رتبه دوم روابط عمومی و رتبه سوم کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو در سال 95 از جمله عنوان‌های این معاونت در چند سال اخیر بوده است.

وی با اشاره با انجام یک هزار و 396بازرسی توسط تیم مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور در 2سال اخیر بیان کرد: در همین بازه زمانی بالغ بر 12میلیون قلم قاچاق به ارزش ریالی 2میلیارد ریال کشف شد.

دکتر مجیری به ساماندهی واحدهای عرضه‌کننده محصولات آرایشی و بهداشتی و صدور پروانه بهداشتی اصالت اشاره کرد و افزود: الصاق هولوگرام بر نامه‌های اعلام قابلیت مصرف برای جلوگیری از بروز تخلفات، توزیع مناسب داروخانه‌ها در مناطق محروم و تخصیص یارانه دارویی به بیماران خاص، صعب‌العلاج و نیازمند بالغ بر 9 میلیارد ریال نیز در چندسال اخیر اجرایی شده است.

       وی از عقد قرارداد با 2 داروخانه برای ارائه دارو به بیماران خاص، صعب‌العلاج و نیازمند آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: صرفه‌جویی ریالی بالغ بر 17.5 میلیارد ریال به ازای اجرای پروتکل‌های دارویی در بیمارستان‌های تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان صورت گرفت و کاهش میانگین کمبود ماهانه دارویی به 9 قلم نیز محقق شد.

تامین کامل داروهای موردنیاز زوار اربعین حسینی در سالهای گذشته دیگر موردی بود که معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان به آن اشاره کرد و افزود: تدوین دستورالعمل‌های مربوط به نحوه خرید برای بیمارستان‌ها، تدوین فارماکوپه ملزومات در بیمارستان‌های تحت پوشش به منظور استانداردسازی و کاهش هزینه‌ها و     ایجاد امکان مدیریت هوشمند و بهینه در حمایت‌های مالی نظام سلامت شکل اجرایی به خود گرفته است.

وی توزیع شیر خشک یارانه‌ای مربوط به افراد مبتلا به PKUو MSUD، صدور مجوز 369پروانه بهداشتی اعم از ساخت، بهره‌برداری و مسئول فنی غذایی، آرایشی و بهداشتی و صدور مجوز 224پروانه تاسیس و مسئول فنی داروخانه را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برشمرد.


تعداد بازديد اين صفحه: 164483
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103543444 تعداد بازديد زيرپورتال: 3489390 اين زيرپورتال امروز: 5967 سایت در امروز: 208567 اين صفحه امروز: 41