اخبار
1397/1/9 پنجشنبهرئیس اداره نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو آبادان خبر داد
کشف و ضبط نیم تن روغن تفاله زیتون
رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف و ضبط نیم تن روغن تفاله زیتون (پومیس) در واحدهای عرضه شهرستان آبادان، در طی تعطیلات نوروزی خبر داد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی آبادان، مهندس سید جابر پورشعیب، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از کشف و ضبط نیم تن روغن تفاله زیتون در سطح عرضه شهرستان آبادان در طی تعطیلات نوروزی خبر داد.
وی همچنین اظهار داشت: روغن پومیس با عنایت به درجه خلوص پایین، وجود باقی مانده حلال ها و سایر ترکیبات مضر غیر قابل مصرف انسانی بوده و عرضه آن در فروشگاه های مواد غذایی غیرقانونی می باشد.
مهندس سید جابر پورشعیب خاطر نشان کرد: کارشناسان نظارت این معاونت به صورت ادواری و فشرده از سطح عرضه بازرسی به عمل آورده و با هرگونه عرضه غیر مجاز محصول مذکور برخورد قانونی صورت می گیرد.
مهندس پورشعیب با بیان اینکه بخشی از روغن زیتون های موجود در بازار، تولید داخل هستند افزود: روغن زیتون های داخلی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و بخش دیگری از بازار این محصول از خارج وارد می شود و نظارت و کنترل های مداوم وزارت بهداشت را به همراه دارد.
ایشان در پایان افزودند: از مصرف کنندگان تقاضا داریم روغن پومیس نخرند و وقتی کالایی را با این برچسب دیدند با سامانه 1490 (190) وزارت بهداشت تماس بگیرند تا همکاران ما اقدام به جمع آوری آن از بازار کنند.

تعداد بازديد اين صفحه: 164489
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103568336 تعداد بازديد زيرپورتال: 3489848 اين زيرپورتال امروز: 6425 سایت در امروز: 233459 اين صفحه امروز: 47