اخبار
1396/11/4 چهارشنبهمعاون وزیر بهداشت در نشست قطب4 معاونت‌های غذا و دارو کشور:
نشانگرهای رنگی بر بیش از 80 درصد صنایع غذایی نصب شده است
معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در نشست قطب4 معاونت‌های غذا و دارو کشور که در آبادان در حال برگزاری است، گفت: نشانگرهای رنگی بر بیش از 80درصد صنایع غذایی نصب شده است.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان، دکتر غلامرضا اصغری در حاشیه برگزاری شانزدهمین نشست قطب 4 معاونت‌های غذا و دارو کشور در آبادان اظهار کرد: توفیقی حاصل شد که در استان خوزستان و آبادان شانزدهمین نشست منطقه 4 غذا و داروی کشور را برگزار کنیم.

وی در همین خصوص اضافه کرد: در این نشست‌ها هماهنگی‌های لازم بین دانشگاه‌های این منطقه اتفاق می‌افتد و دانشگاه‌هایی که در استان‌های خوزستان و لرستان واقع شده‌اند در آن شرکت می‌کنند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در این نشست‌ها سیاست‌های کلان سازمان غذا و دارو با حضور مدیران کل این سازمان در کارگروه‌های تخصصی توضیح داده می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت بالایی که بحث نظارتی معاونت‌های غذا و دارو در خصوص سلامت مردم دارند، این نشست‌ها به صورت دوره‌ای و حداقل فصلی در مناطق 10گانه کشور برگزار می‌شود تا عملکرد بهتری در این حوزه داشته باشیم.
رئیس سازمان غذا و داروی کشور با اشاره به این مهم که یکی از دغدغه‌های دانشگاه‌های مناطق مختلف، مطالبات شرکت‌های دارویی از بیمارستان‌های دانشگاهی است، افزود: تا هفته آینده رقم خوبی به دانشگاه‌ها داده می‌شود تا برای پرداخت بدهی دارویی، تجهیزات مصرفی و پرداخت‌های حوزه آزمایشگاهی اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: هیچ افزایش تعرفه آزمایشگاهی‌ای نداشتیم و در این حوزه صرفا متناسب با تورم سالیانه کشور افزایش رخ می‌دهد.

دکتر اصغری با اعلام این خبر که در بحث دارو در کشور با مشکل قاچاق مواجه نیستیم، تصریح کرد: عمده مشکل ما در این مبحث مربوط به محصولات آرایشی و بهداشتی است.

وی با اشاره به این موضوع که سیستم رهگیری و ردیابی در سازمان غذا و داروی کشور فعال است، افزود: مردم در صورت مشاهده کالایی که برچسب سازمان غذا و دارو ندارد بدانند که این کالا قاچاق و برای سلامتی ایشان مضر است.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور در پایان از نصب نشانگرهای رنگی بر بیش از 80 درصد صنایع غذایی خبر داد و گفت: بودجه سال 97 در کمیسیون تلفیق مجلس است که در این بودجه هیچگونه افزایشی در مورد بودجه‌های دارویی را شاهد نبودیم و رقم آن معادل سال 96 دیده شده است.


شانزدهمین نشست قطب 4 معاونت‌های غذا و دارو کشور هم اکنون به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال برگزاری است. معاونین و کارشناسان غذا و داروی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی شاپور، لرستان،آبادان، بهبهان، دزفول و شوشتر در این نشست حضور دارند.





تعداد بازديد اين صفحه: 165195
تعداد بازديد کنندگان سايت: 107775196 تعداد بازديد زيرپورتال: 3628596 اين زيرپورتال امروز: 2468 سایت در امروز: 56588 اين صفحه امروز: 39