اخبار

.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی ، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی وزارت بهداشت در همایش کشوری مدیریت عملکرد سلامت در حوزه پدافند غیر عامل در بجنورد بر لزوم توجه به پدافند غیر عامل تاکید کرد .
در این همایش رییس محترم اداره بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشکده علوم پزشکی آبادان جناب آقای احمد  سپهر سبحانی و کارشناس این اداره آقای امیر نیک اختر حضور داشتند .
به گزارش وب دا دکتر «سجاد رضوی» در این همایش اظهار داشت :حوزه سلامت می تواند مورد تهدیدهای فراوانی قرار بگیرد و در قالب این همایش امیدواریم سازمان پدافند غیر عامل کشور و وزارت بهداشت بتواند برنامه های هدفمندی را در دانشگاه ها اجرایی نماید.
وی افزود : اگر نقاط حساس شناخته نشوند و آئین نامه ها و دستورالعمل های لازم تهیه نگردند، در بحران ها به مشکل مواجه خواهیم شد.
دبیر همایش نیز در ارتباط با لزوم توجه به پدافند غیرعامل عنوان کرد :پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتیست که مستلزم بکارگیری جنگ افزار و تسلیحات نبوده و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس و تلفات انسانی جلوگیری نمود.
دکتر « حجازی » افزود :پدافند غیر عامل در بخش بهداشت و درمان شامل هر گونه اقدامی است که موجب ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و استمرار خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش آسیب پذیری در زمان بحران ها و خدمات رسانی مناسب طی بحران می شود.
وی مصدایق اجرای پدافند غیر عامل در حوزه بهداشت و درمان را شامل نهادینه سازی طرح جامع مدیریت بحران، توسعه بهداشت و ارتقاء سطح سلامت، پیش بینی تمهدیدات لازم جهت جلوگیری از شیوع بیماری ها به ویژه بیماری های واگیردار در شرایط بحران، اتخاذ تمهیدات لازم جهت وجود ذخایر کافی دارو و تجهیزات پزشکی، فراهم نمودن منابع و بانک های اطلاعات جهت دریافت سریع خبر حوادث و آسیب های بهداشتی و سلامتی، انجام مانورهای مستمر جهت  افزایش کارایی نیروی انسانی در بحران ها، حفاظت مستمر از تاسیسات و تجهیزات مراکز ارائه دهنده خدمات، جذب و سامان دهی داوطلبین جهت همکاری مناسب در بحران ها، اجرای تحقیقات علمی و پژوهشی در عرصه های بالینی و علوم پایه و ... عنوان نمود .

بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 135329
تعداد بازديد کنندگان سايت: 107062347 تعداد بازديد زيرپورتال: 1615304 اين زيرپورتال امروز: 2801 سایت در امروز: 114870 اين صفحه امروز: 6