شنبه 8 اردیبهشت 1403  
 
Saturday, April 27, 2024  
 
السبت, شوال 18, 1445  
 
رویدادهای مهم

.

 

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ایمنی و سلامت کارپیامی صادر کرد.
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا )؛دکتر سید حسن هاشمی در این پیام با تاکید بر اینکه  سلامت جسمی و روانی نیروی کار، سرمایه بالقوه برای دستیابی به توسعه پایدار می‌باشد، تصریح کرده است باید  در سال «هم­دلی و هم­زبانی دولت و مردم» با مشارکت دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های جامعه کارگری و کارفرمایی، دست در دست هم شاخص ایمنی و سلامت در حوزه «کار شایسته» را به بالاترین درجه ممکن برسانیم.
متن این پیام یه شرح زیر است:
 
 
     هشتم اردیبهشت ماه 1394 مصادف با 28 آوریل، روز جهانی ایمنی و سلامت کار است. امسال دستگاه­های اجرایی، تشکل­های کارفرمایی و کارگری و انجمن­های علمی کشور در یک حرکت جهانی و همگام با سازمان بین­المللی کار، شعار «تحقق کار شایسته با نهادینه­سازی فرهنگ ایمنی و بهداشت کار» را انتخاب کردند.
     این در حالی است که طی سال‌های اخیر نارسایی موجود در مجموعه ایمنی و سلامت کار کشور، از کارایی و بهره­وری منابع انسانی کاسته و متاسفانه سبب گشته ایران در رتبه­بندی جهانی در رابطه با شاخص «کار شایسته» در مرتبه‌ای قرار گیرد که شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.
    ضمن تأکید بر این نکته که سلامت جسمی و روانی نیروی کار، سرمایه بالقوه برای دستیابی به توسعه پایدار می‌باشد، لازم است در سال «هم­دلی و هم­زبانی دولت و مردم» با مشارکت دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های جامعه کارگری و کارفرمایی، دست در دست هم شاخص ایمنی و سلامت در حوزه «کار شایسته» را به بالاترین درجه ممکن برسانیم.
     برای رسیدن به این هدف بزرگ، توجه جمعی به ایمنی و سلامت کار و مشارکت بین­بخشی از مرحله قانون­گذاری و سیاست‌گذاری تا برنامه­ریزی و اجرا در بخش دولتی و خصوصی امری ضروری است.
     اینجانب ضمن تبریک این روز به تمامی همکارانی که این عرصه را برای خدمت به مردم  برگزیده­اند، سعادت، بهروزی و موفقیت ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.                       

 

دکترسیدحسن هاشمی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی


نسخه قابل چاپ
  • ارسال به دوستان
  • چاپ
نام ارسال کننده :
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :
موضوع ایمیل :
کد تصویری :