كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1398/4/17 دوشنبه
توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده روستاهای آبادان
رئیس مرکز بهداشت آبادان از توزیع 110 سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده روستایی در 4ماه اول سال 98 با مشارکت بنیاد علوی خبر داد.

.

رئیس مرکز بهداشت آبادان از توزیع 110 سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده روستایی در 4ماه اول سال 98 با مشارکت بنیاد علوی خبر داد.

مهندس ربیحاوی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار داشت: این سبد‌های غذایی با هدف بهبود سلامت مادران و کودکان و پیشگیری از تولد نوزاد بیمار، بین مادران کم‌بضاعت و بی‌بضاعتی که دارای کم خونی و هموگلوبین کمتر از ۱۱، وزن‌گیری نامطلوب دوران بارداری، حاملگی‌های چند قلو، مادرانی که فاصله بارداری کمتر از 3سال تا زایمان قبلی دارند و مادرانی که وزن پیش از بارداری آن‌ها کمتر از ۴۵ کیلوگرم یا دارای سابقه تولد نوزاد کم‌وزن هستند، توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح، بهورزان خانه‌های بهداشت و مراقبان پایگاه‌های سلامت، مادران دارای شرایط را شناسایی و به واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت آبادان، معرفی می‌کنند.

ربیحاوی با بیان اینکه بیشترین نیاز مادران باردار به پروتئین با دریافت این سبد‌های غذایی حمایتی تامین می‌شود، افزود: آموزش، ارتقای کیفیت مراقبت مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلا به سوء تغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی بنیاد علوی، نفش موثری در بهبود مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه داشته است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان با اشاره به اینکه سبد غذایی این مرحله شامل ۱۱ قلم مواد غذایی است، اضافه کرد: برنج، ماکارونی، مرغ، روغن، لوبیا چیتی، نخود، لوبیا قرمز، بلغور جو، لپه،خرما ، عدس و سویا از جمله اقلام این سبد غذایی هستند.

وی اظهار کرد: این سبد‌های غذایی با سهمیه ماهانه و توزیع هر 2 ماه یک بار بین مادران باردار بی‌بضاعت از ماه چهارم بارداری تا ۶ ماه پس از تولد نوزاد، اهدا می‌شود.


نسخه قابل چاپ
بیشتر