كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1397/12/20 دوشنبه
نشست «شهر سالم، شهروند سالم» به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد
نشست برنامه «شهر سالم، شهروند سالم» دقایقی پیش به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

.

نشست برنامه «شهر سالم، شهروند سالم» دقایقی پیش به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب‌دا از آبادان، در این به موضوع نقش دانشکده علوم پزشکی آبادان در بحث تشویق مردم به خودمراقبتی و اطلاع‌رسانی عمومی در این حوزه و همچنین غربالگری بیماری‌ها اشاره شد.

در این بین انتظارات دانشکده علوم پزشکی آبادان در این حوزه در مواردی همچون نصب بنر و بیلبورد در سطح شهر، تعبیه کیوسک سلامت در پارک‌ها و فضای سبز، راه‌اندازی اتوبوس سلامت در مناطق پرتردد، برگزاری جشنواره‌های شهروند سالم و راه‌اندازی کانون‌های سلامت محله مطرح شد.

همچنین در این جلسه پیشنهاداتی همچون تبلیغ در برنامه‌های تلویزیونی، ساخت تیزرهای تاثیرگذار، تولید انیمیشن بومی و آموزش در مدارس عنوان شد.

دکتر شکراله سلمان‌زاده، سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در این نشست با اشاره به تغییر سیمای بیماری‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر بیش از 80درصد بیماری‌ها را شامل می‌شوند که برخی از آنها نیاز به مراقبت مادام‌العمر دارند.

وی اضافه کرد: 50درصد از افرادی که بیماری‌های یادشده را دارند از بیماری خود مطلع نیستند ولی خبر خوب این است 60درصد این بیماری‌ها از طریق غربالگری قابل پیشگیری هستند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: رمز کنترل بیماری‌های غیرواگیر خودمراقبتی توسط خود مردم است و باید به سطحی از سواد بهداشتی برسند تا بتوانند از این بیماری‌ها پیشگیری کنند.


نسخه قابل چاپ
بیشتر