كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1397/12/20 دوشنبه
آغاز طرح تحول سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی آبادان/ بازرسی 2520 مرکز حساس
طرح سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی آبادان با هدف بازرسی و نظارت بر 2هزار و 520 مرکز حساس آغاز شد.

.

طرح سلامت نوروزی دانشکده علوم پزشکی آبادان با هدف بازرسی و نظارت بر 2هزار و 520 مرکز حساس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار وب‌دا از آبادان، این طرح یکهزار و 120 مکان حساس را در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان نیز شامل می‌شود و تا 20 فروردین ادامه دارد.

تشدید نظارت‌های بهداشتی، مراکز عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی، اقامتی، تفریحی و کنترل کیفیت آب آشامیدنی از جمله برنامه‌های تشدیدی این طرح است.

دکتر شکراله سلمانزاده، سرپرست دانشکده علوم پزشکی آبادان در آیین آغاز این طرح اظهار داشت: 80درصد مولفه‌های موثر بر سلامت مثل آب، فاضلاب، ریزگردها و امنیت غذایی در خارج از این حوزه هستند.

وی به اهمیت همکاری تنگاتنگ بین‌بخشی برای ارتقای سلامتی منطق اشاره کرد و افزود: وجود یادمان‌‎های دفاع مقدس و جاذبه‌های طبیعی، منطقه ما را به عنوان هدف گردشگری مطرح می‌کند.

دکتر سلمان‌زاده اضافه کرد: با توجه به میزبانی زوار اربعین حسینی به عنوان یکی از بزرگترین تجمعات انسانی دنیا، تجارب بسیار خوبی را در کنار سایر نهادها کسب کردیم و خوشبختانه در سالیان گذشته حتی یک مورد اپیدمی در منطقه ما شکل نگرفته است.

وی از فعالیت 44کارشناس بهداشت برای طرح مانور سلامت نوروزی خبر داد و افزود: این تعداد در قالب 10 تیم بازرسی و 2تیم نظارتی تا پایان تعطیلات نوروز به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

وی ضمن تقدیر از فعالان عرصه بهداشت به خاطر تشدید نظارت‌ها بیان کرد: امیدواریم که با این اقدام شهروندان و مسافران عزیز با سلامت ایام نوروز را سپری کنند.

در این آیین 15 صنف برتر به خاطر رعایت موازین بهداشتی تقدیر شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌پور، امام جمعه آبادان، معاونان فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، جانشین فرمانده سپاه، مدیر محیط زیست، بهداشت و سلامت منطقه آزاد اروند، جمعی از مسئولن شهری و معاونان و مدیران دانشکده علوم پزشکی آبادان در این مراسم حضور داشتند.


نسخه قابل چاپ
بیشتر