كوچك يا بزرگ كردن بخش :.منو اشيا عمودي
صفحه اصلي
آخرین خبر
اخبار
اسلایدر
اطلاعیه
بازديدها
بنر
تقويم
جستجو
حدیث روز
رسانه های محلی
رويدادهای کشوری
کارگاه آموزش
گزارش تصویری
متون عمومي
منو
منو
منوی فوتر
نظر خواهي
ورود
اخبار
1397/11/1 دوشنبه
دستاوردهای معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان برخی از دستاوردهای این مجموعه را در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تشریح کرد.

.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان برخی از دستاوردهای این مجموعه را در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تشریح کرد.

دکتر حجت اله جانبی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار وب‌دا در آبادان اظهار داشت: تا پیش از سال 92 تعداد تخت‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان 641 تخت بود که این تعداد در سال 97 به عدد 941 رسید.

وی همچنین به کاهش آمار سزارین از 43درصد در سال 92 به 33درصد در سال 97 اشاره کرد و افزود: کسب رتبه درجه یک اعتباربخشی در تمامی بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشکده از جمله موفقیت‌های دیگر بود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از جذب پزشکان فوق تخصص در رشته‌های آنکولوژی، گوارش، ریه، جراح پلاستیک، روماتولوژی و نوزادان برای نخستین بار در منطقه خبر داد و اضافه کرد: استقرار رشته طب اورژانس به صورت 24 ساعته در اورژانس بیمارستان‌های دانشگاهی شهرستان آبادان نیز اجرایی شد.

وی اضافه کرد: افتتاح مرکز دولتی درمان سوء مصرف مواد در بیمارستان طالقانی و حضرت زینب(س) و انعقاد قرارداد با بیمه سلامت و تجهیز و راه‌اندازی بخش‌های مراقبت‌های ویژه نوزادان، پزشکی هسته‌ای و آنکولوژی بیمارستان طالقانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه درمان بود.

دکتر جانبی از راه‌اندازی بخش بلوک‌های زایمانی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی در  بیمارستان آیت‌الله طالقانی با تعرفه دولتی نیز محقق شده است.

وی به خرید تجهیزات جدید نیز اشاره کرد و افزود: سی تی اسکن 16 اسلایس، C-ARM، ویدیو آندوسکوپ، لاپاراسکوپ، دستگاه فلوسایتومتری (برای انجام تحقیقات سلولی و مولکولی، بافت شناسی، ایمونولوژی) و دستگاه الکترو کمی لومینسانس از جمله این تجهیزات هستند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه در شهرستان‌های تابعه، راه‌اندازی بخش‌های بستری بیمارستان شهید بهشتی و احداث مرکز غربالگری سرطان(تیپ یک) نیز اجرایی شده است.

وی راه‌اندازی دستگاه آندوسکوپی و CT SCAN در بیمارستان‌های تابعه دانشکده، راه‌اندازی 2مرکز تصویر برداری MRI در آبادان، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان حضرت زینب(س) با34 تخت مصوب در اروندکنار، بهسازی اورژانس بیمارستان‌های تابعه، بهسازی فضای فیزیکی بخش‌های بستری و نزدیک بودن راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان حضرت زینب(س) اروندکنار را نیز از دیگر اقدامات حوزه درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.


نسخه قابل چاپ
بیشتر