اخبار

.

اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان به بهانه تبریک عید سعید فطر با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار وب‌دا از آبادان، در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلین ابراهیمی‌پور، ضمن تقدیر از اجرای خوب طرح بسیج ملی فشار خون در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان، اظهار داشت: تبلیغات خوبی در این زمینه انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به کنترل فشار خون نمازگزاران در نماز عید فطر اشاره کرد.

وی ادامه داد: در بحث سیل اخیر همراهی دانشکده علوم پزشکی آبادان با مجموعه خدمات‌‎رسان قابل تقدیر و تحسین است.

امام جمعه آبادان با تاکید بر این موضوع که در جامعه سلامت بر امنیت ارجحیت دارد، گفت: این موضوع سلامت روحی، روانی، جسمی، مادی و معنوی را شامل می‌شود ولی در حال حاضر متاسفانه عوامل متعددی سلامت جامعه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: این روزها دیگر فقط بیماری‌ها نیستند که سلامت را تهدید می‌کنند بلکه عوامل اقتصادی، سیاسی و خانوادگی نیز جسم را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در نهایت ممکن است اینها منجر به بیماری‌های غیرواگیری مثل فشار خون، سکته و سرطان شوند.

نماینده ولی فقیه در آبادان ضمن اشاره به این مهم که سلامت باید عمومی شود، افزود: همه باید دست به دست هم بدهند تا این موضوع فراگیر شود و گام دوم فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از موضوعات مهم آن سبک زندگی و اخلاق است و اینها اهدافی است که متولیان سلامت به دنبالش هستند.

در ادامه دکتر شکراله سلمان‌زاده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با بیان اینکه جلب حمایت سازمان‌ها و هماهنگی بین مولفه‌های موثر بر بهداشت  بسیار مهم است، افزود: سیمای بیماری‌ها تغییر کرده و این روزها 80درصد بیماری‌ها غیرواگیر هستند که در این مقوله پیشگیری امری بسیار مهم تلقی می‌شود و نمونه آن اجرای طرح بسیج ملی فشار خون است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به امام جمعه این شهرستان گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی و در نهایت تبدیل شدن دانشکده به دانشگاه و تحقق این آرزو به حمایت جنابعالی نیازمند است.

وی اضافه کرد: علیرغم فشارهای اقتصادی سعی داریم که پروژه‌های عمرانی را به سرانجام ‌برسانیم و در حوزه دانشجویی و فرهنگی نیز فعالیت‌های بسیار خوبی صورت گرفته و رتبه‌هایی نیز در سطح کشور بدست آمده است.

دکتر سلمان‌زاده افزود: در بحث درمان نیز تمام تلاش‌مان این است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیمار به جز درد بیماری، درگیری دیگری نداشته باشد و این موضوع را سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم.

در ادامه دکتر هدی مجیری، معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز گزارشی را از فعالیت‌های این مجموعه ارائه داد.

 


بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 233822
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103601514 تعداد بازديد زيرپورتال: 766852 اين زيرپورتال امروز: 92 سایت در امروز: 29672 اين صفحه امروز: 5