كوچك يا بزرگ كردن بخش :.رويدادهای کشوری
شنبه 10 آذر 1397 وزیر بهداشت در یکصدمین جلسه شورای فرهنگ سلامت و اولین جلسه کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت:کار کردن در حوزه فرهنگی، سخت و در حوزه فرهنگ سلامت به شدت مورد نیاز است وزیر بهداشت ضمن تقدیر از اعضای شورای فرهنگ سلامت وزارت بهداشت، گفت: کمتر دستگاه و مجمعی در وزارت بهداشت وجود دارد که مانند شورای فرهنگ سلامت به طور منظم و هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه بدهد و پیگیر مصوبات باشد، به همین دلیل باید به اعضای این شورا تبریک بگوییم.
 
به گزارش وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در یکصدمین جلسه شورای فرهنگ سلامت و اولین جلسه کارگروه ملی ارتقای فرهنگ سلامت که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: تصویب سند ملی ارتقای فرهنگ سلامت و عضویت وزارت بهداشت در شورای فرهنگ عمومی کشور را تبریک می گویم و از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که این فرصت را فراهم کردند تا برنامه های معاون و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت استمرار داشته باشد و امیدواریم بتوانیم در این حوزه، عملا اثرگذار باشیم. 
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: کار کردن در حوزه فرهنگ، سخت و در حوزه فرهنگ سلامت به شدت مورد نیاز است و مشکلی است که همه روزه آن را در زندگی فردی و اجتماعی احساس می کنیم.
 
دکتر هاشمی یادآور شد: قبل از این جلسه، در نشست شورای عالی بیمه سلامت حضور داشتیم که باید از مردم در زمان بیماری حمایت کند. این جلسه پرچالش بود زیرا تقاضاها متعدد، متکثر و اکثرا منطقی است، اما منابع محدود است و راهکار آن، توجه بیشتر به پیشگیری است و یکی از راه های پیشگیری از بیماری ها، ارتقای فرهنگ سلامت مردم است.  
 
وزیر بهداشت یادآور شد: شورای فرهنگ سلامت با وجود نماینده های مختلفی که از نهادهای مختلف در آن حضور دارند می تواند در ارتقای فرهنگ سلامت موثر باشد. البته مردم نیز باید مراقب سلامتی خود باشند و امیدواریم که راهکارهایی که در این شورا، مطرح می شود، مورد توجه دستگاه های اجرایی باشد.
 
دکتر هاشمی تاکید کرد: یکی از مهمترین گرفتاری های مردم این است که امنیت روحی و روانی آنها به شدت از بیرون و داخل توسط برخی افراد ماجراجو هدف گرفته می شود، لذا همه باید به ارتقای فرهنگ سلامت کمک کنند و اطمینان دارم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی این حوزه است، از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.