رويدادها و خبرها
یکشنبه 6 مرداد 1398 تولید داروی درمان هپاتیت C در کشور
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی هپاتیت، گفت: یکی از توصیه های سازمان جهانی بهداشت این است که کشورها باید ویروس هپاتیت C را تا سال ۲۰۳۰ حذف کنند و خوشبختانه داروی درمان هپاتیت C در کشور تولید می شود.

به گزارش وبدا، دکتر رضا ملک زاده در آیین راه اندازی همزمان دفاتر و واحدهای مالکیت فکری دانشگاه های علوم پزشکی کشور و آغاز حذف هپاتیت سی در کشور از شهر رفسنجان، اظهار داشت: ایران یکی از کشورهایی است که برای حذف هپاتیت C برنامه ریزی کرده و خوشبختانه داروی معالجه این بیماران در کشور تولید می شود و تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی افزود: در مرحله اول تولید داروی ایرانی هپاتیت C، یک هزار و ۴۰۰ نفر تحت درمان قرار گرفتند که ۹۸ درصد از آنها معالجه شدند اما در مرحله ملی، به سراغ مخزن این ویروس از گروه های آسیب پذیر از جمله زندانیان و معتادان خواهیم رفت.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه تلاش ما این است که شهرهای بدون هپاتیت C در کشور داشته باشیم، افزود: خوشبختانه در رفسنجان با همکاری وزارت بهداشت، خیرین سلامت، پژوهشکده بیماری های گوارش و کبد و همچنین شرکت مس سرچشمه رفسنجان، به دنبال حذف ویروس این بیماری هستیم و برآورد کرده ایم که در این شهر، ۵ هزار نفر بیشترین احتمال ابتلا به این ویروس را داشته باشند و ۵۰۰ بیمار، شناسایی و درمان شوند.
تعداد بازديد اين صفحه: 233818
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103578273 تعداد بازديد زيرپورتال: 766810 اين زيرپورتال امروز: 58 سایت در امروز: 6431 اين صفحه امروز: 1