اخبار
1396/4/14 چهارشنبهمعاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان
٢ داروخانه خاص طرف قراداد دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال جاری به بیماران منطقه خدمات ارائه می دهند
دکتر ستار محمدیان، مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان از اعطای حدود ١/٦ میلیارد ریال یارانه دارویی به بیماران خاص، صعب العلاج و نیازمند در سه ماهه اول امسال خبر داد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا ودارو دانشکده علوم پزشکی آبادان:
دکتر ستار محمدیان، مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان در گفتگو با روابط عمومی این معاونت از اعطای حدود ١/٦ میلیارد ریال یارانه دارویی به بیماران خاص، صعب العلاج و نیازمند در سه ماهه اول امسال خبر داد.
وی اظهار داشت : سال گذشته یارانه ای در حدود ٣/٦ میلیارد ریال به بیماران این منطقه اعطا گردید. همچنین در سه ماهه نخست امسال حدود ١/٦ میلیارد ریال یارانه دارویی اختصاص یافته و تعداد بیمارانی که در این معاونت تشکیل پرونده دادند به حدود ٥٠٠ بیمار رسیده است.
وی ادامه داد : در سال گذشته تنها یک داروخانه خدمات را به بیماران ارائه می داد که واقعا کار بسیار سنگینی بود. اما امسال تصمیم گرفتیم یک داروخانه در شهر خرمشهر نیز به منظور رفاه حال بیماران به مجموعه اضافه کنیم تا قدری از سنگینی این موضوع کاسته شود.
وی افزود: در سطح دانشگاههای علوم پزشکی دیگر ممکن است یک یا چند داروخانه دولتی فعالیت کند که این داروخانه ها ارائه خدمات به بیماران خاص ، صعب العلاج و نیازمند را به عهده دارند و از این حیث همکاری شرکتهای پخش دارو با داروخانه های دولتی طبیعتا بسیار بیشتر از داروخانه های خصوصی است .
دکتر محمدیان در ادامه گفتند: در سطح منطقه ی ما داروخانه ی دولتی وجود ندارد و سیاست سازمان غذا و دارو نیز حمایت و تقویت بخش خصوصی است. اما بار سنگین این موضوع بر دوش داروخانه های خصوصی است که در واقع در این موضوع به ما کمک می کنند. این داروخانه ها با چالش هایی مانند هزینه های بسیار بالای داروهای خاص، سررسیدهای بسیار کوتاه مدت و از همه مهمتر بازپرداخت های طولانی مدت مطالبات توسط سازمانهای بیمه گر روبرو هستند که خدمات آنها را با مشکلاتی مواجه می کند و همین موضوع در برخی موارد موجب نارضایتی بیماران می گردد .
مدیر دارو و فرآورده های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان ضمن قدردانی از داروخانه های طرف قرارداد بابت زحمات و همکاری حداکثری در زمینه تامین داروهای بیماران خاطر نشان کرد: این اطمینان را به بیماران عزیز می دهیم که معاونت غذا و دارو تا جای ممکن پیگیر تامین ۱۰۰ درصدی داروها و همچنین افزایش سطح رفاه آنها خواهد بود تا انشاا... هیچ بیماری در سطح این دانشکده مشکلی در خصوص تامین داروهای خود نداشته باشد.

تعداد بازديد اين صفحه: 266444
تعداد بازديد کنندگان سايت: 107572134 تعداد بازديد زيرپورتال: 3621748 اين زيرپورتال امروز: 1204 سایت در امروز: 55315 اين صفحه امروز: 90