اخبار
1395/7/24 شنبهبه بهانه فرا رسیدن روز جهانی غذا
زنگ تغذیه سالم در آبادان نواخته شد
زنگ نمادین تغذیه سالم صبح امروز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی غذا در دبیرستان هیئت امنایی فرهنگیان آبادان نواخته شد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو  از آبادان، زنگ نمادین تغذیه سالم، صبح امروز به دست دکتر مرتضی جعفری، معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آبادان در دبیرستان دوره اول فرهنگیان این شهرستان نواخته شد.
در این آیین دکتر جعفری دقایقی را در خصوص مباحثی همچون تغذیه سالم، خطرناک بودن بیماری چاقی، تغذیه در اسلام، مصرف بی‌رویه نمک در کشور و الگوی صحیح تغذیه به ایراد صحبت پرداخت.
سید فیاض موسوی، عبدالرضا قاسمی‌زاده و جاسم ثامری به نمایندگی از شورای اسلامی شهر آبادان نیز حضور داشتند.
در مراسم یادشده ضمن اجرای مسابقه، توزیع پمفلت، بورشور آموزشی و اهدای جایزه به دانش‌آموزان از آنها با صبحانه سالم پذیرایی شد.
گفتنی است «آب و هوا در حال تغییر است، مواد غذایی و کشاورزی نیز باید تغییر کند» شعار جهانی روز غذای امسال تعیین شده است.(FAO) هرساله در تاریخ 16 اکتبر (25 مهرماه) با برگزاری مراسم‌های مختلفی روز جهانی غذا را که مقارن با سالروز تاسیس این سازمان بین‌المللی است، در اقصی نقاط جهان گرامی می‌دارد. 
مراسم روز جهانی غذا در 150 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران با حضور تمامی دست‌اندرکاران امر تولید غذا برگزار می‌‍شود و به همین دلیل نیز این رویداد یکی از شناخته‌شده‌ترین روزهای موجود در تقویم جشن‌های مهم سازمان ملل متحد به شمار می‌رود.








تعداد بازديد اين صفحه: 165216
تعداد بازديد کنندگان سايت: 107800304 تعداد بازديد زيرپورتال: 3629487 اين زيرپورتال امروز: 3328 سایت در امروز: 81696 اين صفحه امروز: 60