1397/10/12 چهارشنبهمعاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد
170 تن شکر غیر قابل مصرف در شادگان معدوم شد
معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از معدوم‌سازی شکر غیر قابل مصرف به وزن بیش ۱۷۰ تن و به ارزش ریالی بیش از ۵ میلیارد ریال در شهرستان شادگان خبر داد.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان:

دکتر هدا مجیری معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان از معدوم‌سازی محموله‌ای شکر غیر قابل مصرف به وزن بیش از ۱۷۰ تن و به ارزش ریالی بیش از ۵ میلیارد ریال در شهرستان شادگان خبر داد.

وی افزود: نظر به درخواست گمرک شادگان در خصوص نمونه برداری از کالای شکر ،کارشناسان این معاونت در اسرع وقت نسبت به نمونه برداری اقدام نمودند که  براساس نتایج آزمایشگاهی جوابیه غیر قابل مصرف انسانی حاصل گردید.

دکتر مجیری اضافه کرد :به اهمیت موضوع و سلامت مصرف کننده موضوع توسط کارشناس نظارت بر مواد غذایی و امور حقوقی بررسی گردید و بعلت مضر بودن به سلامت مصرف کننده در گمرک شادگان توقیف شد که پس از انجام مراحل قانونی و قضایی در حضور دادستان شادگان منهدم گردید .

وی در همین خصوص اضافه کرد : با توجه به اینکه رسالت این معاونت صیانت از واردات محصولات سلامت محور می باشد و بنا بر دستورالعمل واردات هر گونه محصول سلامت محور می بایست به معاونت غذا و دارو جهت اخذ مجوز های بهداشتی لازم و قابلیت مصرف انسانی آن استعلام نماید ،که عدم رعایت موارد فوق موجب به خطر انداختن امنیت غذایی می شود ،که می تواند عوارض و صدمات جبران ناپذیری به مصرف کننده وارد کند ،بنابراین لازم است جهت تحقق این امر و جلوگیری از حقوق مصرف کننده محصولات سلامت محور وارداتی فرآیند ترخیص قانونی از جمله بررسی های کارشناسی ،نمونه برداری ،ارسال به آزمایشگاه و اخذ نتیجه را طی نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موضوع را برای پیگیری و برخورد قانونی از طریق شماره تماس 06153329017 به واحد رسیدگی به شکایات معاونت غذا و دارو آبادان اطلاع دهند.


نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 165244
تعداد بازديد کنندگان سايت: 107842391 تعداد بازديد زيرپورتال: 3631194 اين زيرپورتال امروز: 5012 سایت در امروز: 123783 اين صفحه امروز: 88