1394/3/17 یکشنبه
 مقدمه:
نظافت و خدمات عمومی بخشی از وظایف اصلی موسسات و سازمانها است. این وظیفه برای گردش کار صحیح موسسات بهداشتی و درمانی نیز ضروری است. وظیفه بخش مذکور این است که برای بیمار و کارکنان، شرایط و مشخصات ایمنی را ایجاد کند به نحوی که با برنامه ریزی علمی شرایط مطلوب برای کنترل پیشگیری از آلودگی در سازمان به وجود آید .
کیفیت کار امور خدمات به منظور کسب موفقیت در ایجاد یک محیط ایمن، دلچسب و کارآمد برای بیماران و کارکنان مسئول واحد خدمات باید دارای حداقل اطلاعات و دانش زیر باشد:
۱- دانش اولیه پیرامون مراقبت های بهداشتی، بهسازی شامل باکتریولوژی شیمی و علوم وابسته که در پیشگیری و کنترل عفونت در بیماری های همه گیر موثرند.
۲- قابلیت برنامه ریزی و اعمال مدیریت و انجام امور خدمات جامع تا برای محیط پزشکی و اداری شرایط مساعدی ایجاد کند.
۳-قابلیت ارزیابی کار کارکنان و قدرت تحلیل مشکلات و تعیین روش های کار و تحلیل هزینه خدمات.
۴-قابلیت تنظیم و ارائه برنامه های آموزشی برای کارکنان امور خدمات.
۵-قابلیت و توان تهیه و تدوین گزارش پیرامون کار خدمات.
۶-دارا بودن صلاحیت برآورد هزینه ها و نظارت بر خرید و هزینه و مصرف در واحد خدمات.
 
 شرح وظایف :
۱)نظارت بر اجرای خدمات و امورمربوط به نگهداری و محوطه سازی ستاد مرکزی
۲)بازدید مستمر و روزانه از کلیه قسمتها، اتاقها، ساختمان ها، محوطه، خیابانها و مراقبت بر امر نظافت وپاکسازی آنها براساس چک لیست و شاخص های نظارتی
۳)نظارت بر جمع آوری زباله ها و ضایعات و انتقال آنها به محل های تعیین شده
۴)برآورد و تأمین وسایل کار و مواد مصرفی مورد نیاز کادر خدماتی و پرسنل تحت سرپرستی جهت ارائه خدمات
۵)تحویل تجهیزات آبدارخانه ، کنترل و مدیریت در آماده سازی آن جهت تدارک پذیرایی کارکنان
۶)پیگیری و کنترل در آماده سازی دستگاه های نظافتی و انجام سرویس های موردنیاز آنها
۷)ایجاد روحیه مشارکت وهمکاری در پرسنل تحت سرپرستی و ارائه آموزشهای لازم به آنها در خصوص رعایت اصول ادب و نزاکت در برخورد با ارباب رجوع و پرسنل
۸)همکاری و نظارت بهینه در اجرای عملیات سمپاشی به صورت مداوم و فصلی
۹)پیش بینی های لازم در مورد جلوگیری از مخاطرات آتش سوزی و همکاری درتهیه دستورالعمل و نظارت بر انجام تمرینات آتش سوزی برای آگاهی پرسنل خدمات در مواقع اضطراری
۱۰)نظارت بر نقل‌ و ‌انتقال وسایل و تجهیزات اداری و اموال منقول و غیر منقول واحدهای ستادی
۱۱)نظارت بر شستشو و ضد عفونی نمودن تی ها پس ازنظافت درآفتاب یا با استفاده از دستگاه های مکانیزه
۱۲)تهیه و نظارت بر استفاده از لباس کار،چکمه و دستکش هنگام نظافت سرویس های بهداشتی و رعایت موارد بهداشت شخصی توسط پرسنل خدمات
۱۳)تنظیم ساعات کار پرسنل خدمات ، تعیین محل خدمت آنها با هماهنگی مسئولین ذیربط و کنترل افراد تحت نظارت و تقسیم کار بین آنها
۱۴)کنترل وضعیت پرسنل خدمات از لحاظ داشتن گواهی عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد به مواد مخدر و داشتن توانایی جسمی و کارت سلامت
۱۵)همکاری و مشارکت در برگزاری همایش ها، اعیاد، مراسم، ، جلسات و نشست ها و ... و نظارت بر آماده نمودن امکانات مورد نیاز
۱۶)نظارت بر عملکرد شرکت طرف قرارداد ستاد مرکزی در امر حمل زباله و ضایعات ناشی از عملیات ساختمانی و فضای سبز
۱۷)رعایت اصول ایمنی، حفاظتی و بهداشتی برای سایر کارکنان خدمات درمحیط کار
۱۸)تدوین جزوات آموزشی جهت پرسنل خدمات
۱۹)مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی  سالیانه مدیریت امور عمومی
۲۰)بهبود فرآیند نظارت و ارزیابی عملکرد واحدهای تابعه در امور خدمات
۲۱)اجرای فرآیند انتخاب،‌ انتصاب و آموزش مسؤلین خدمات واحدهای تابعه دانشکده
۲۲)اصلاح و ارتقاء فرآیند کار در واحد خدمات
۲۳)استفاده از بازخوردهای اطلاعاتی به سیستم، جهت اصلاح و بهبود روش ها و رویه ها
۲۴)کاهش هزینه های مصرفی مواد شوینده و لوازم و تجهیزات نظافت از طریق برآورد متمرکز نیازها و صدور درخواست خرید
۲۵)شرکت در جلسات درون بخشی و برون بخشی و استفاده از راهبردهای جلسه با هماهنگی مقام مافوق
۲۶)منطقی سازی هزینه‌های خدمات پشتیبانی واحدهای تابعه و بکارگیری فنون مدیریت سبز در راستای بهینه سازی مصرف حامل‌های انرژِی در واحدهای تابعه دانشکده
۲۷)مدیریت در جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان خدمات
۲۸)برنامه ریزی تأمین فضا، تجهیزات، امکانات، وسایل اداری و رفاهی مورد نیاز مدیریت امور عمومی
۲۹)مدیریت توزیع نیروهای خدمات مازاد بین واحدهای متقاضی
۳۰)مدیریت بر انجام امور تشریفات، ایاب و ذهاب، پذیرایی و محل تشکیل جلسات با هماهنگی مدیریت روابط عمومی و مدیریت امور عمومی جهت میهمانان
۳۱)ارائه گزارشهای توجیهی لازم به مقام مافوق در خصوص وظایف مربوط به واحدهای زیر مجموعه  
۳۲)سرعت عمل و دقت نظر و اتخاذ تدابیر و تصمیمات لازم در موارد بحرانی وپیش بینی نشده
۳۳)بررسی و شناخت نارسایی ها و مشکلات حوزه مدیریت و اهتمام در جهت رفع آنها
۳۴)انجام سایر امور محوله در راستای اهداف مدیریت حسب دستور مقام مافوق
1394/2/13 یکشنبه

      

    














   

 

اطلاعیه ها
بیشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 5586
تعداد بازديد کنندگان سايت: 107747238 تعداد بازديد زيرپورتال: 182348 اين زيرپورتال امروز: 52 سایت در امروز: 28630 اين صفحه امروز: 1