اداره پذیرش و ثبت نام
شرح وظایف اداره پذیرش و ثبت نام
ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته ، دکترای عمومی پزشکی دردوره های روزانه وبین الملل از بدو ثبت نام اولیه تا فراغت از تحصیل بشرح زیر بعهده اداره پذیرش و ثبت نام میباشد
1- هماهنگي و نظارت بر ثبت نام كليه پذيرفته شدگان در كليه مقاطع تحصيلي در دانشكدههاي تابعه بر اساس لیستهای ارسالی از سازمان سنجش ،آموزش کشور
2- وارد کردن اطلاعات دانشجویان ورودی هر سال در سیستم سما
3- معر فی دانشجویان جهت انتخاب واحد به دانشکده مربوطه
4-بررسی و چک نمودن کلیه پرونده های دانشجویان جدیدالورود از نظر کلیه مدارک ثبت نامی واعلام کمبودهای پرونده های دانشجویان
5- بررسی و چک نمودن کلیه پرونده های دانشجویان جدیدالورود از نظر مشخصات سجلی و محل دیپلم ومغایر ت سوابق آنان واعلام به سازمان سنجش
6- صدور مرخصی تحصیلی و حذف ترم جهت کلیه دانشجویان متقاضی بعد از موافقت دانشکده های تابعه
7 - دریافت اسامی دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی از دانشکده های تابعه شش ماه قبل از فارغ التحصیلی و چک کردن پروند های آنان از نظر مدارک ثبت نامی واعلام کمبود مدارک آنان به دانشکده ها جهت اطلاع رسانی به دانشجویان
8- ارسال آیین نامه های آموزشی جدید دریافتی از وزارتخانه به دانشکده های تابعه
9- چک نمودن کلیه پرونده های انتقالی از نظر مدارک ثبت نامی و در خواست کمبود های آنان از دانشگاه قبلی واعلام دانشکده های تابعه جهت مراجعه دانشجویان وتکمیل پرونده
10-تصحیح مشخصات دانشجویان ورودی های قبل در سیستم سما
11- تهیه تقویم دانشگاهی هر نیمسال واعلام به دانشکده های تابعه
12- آماده کردن فرمهای منطقه ای جهت دانشجویان جدید الورود و تکمیل توسط دانشجویان جهت تعیین وضعیت تعهد پس از اتمام تحصیل
13 - چک نمودن کلیه پرونده های انتقالی از نظر مدارک ثبت نامی و در خواست کمبود های آنان از دانشگاه قبلی و اعلام دانشکده های تابعه جهت مراجعه دانشجویان وتکمیل پرونده
14-ارائه خدمات آموزشي از قبيل صدور گواهي اشتغال به تحصيل، امور به نظام وظيفه، بررسي و نظارت بر گزارشهاي فراغت از تحصيل و اعلام آن به اداره دانش آموختگان، اعطاي فرصت ارفاقي و اضافي، انصراف از تحصيل دانشجويان مقالطع كارشناسي و دكتراي عمومي.
15- پايش و نظارت بر روند تحصيلي دانشجويان مقاطع كارشناسي و دكتراي عمومي و حسن اجراي آئين نامهها و مقررات مربوطه و ارائه گزارشات ادواري.
16- مشاركت در برنامه ريزي و ايجاد زير ساختهاي لازم براي توسعه و گسترش دانشجويان مقاطع كارشناسي و دكتراي عمومي از طريق برآورد ظرفيت گروهها، پيشنهاد و پيگيري تدوين و تصويب آئين نامهها و برنامههاي آموزشي جديد، پيگيري اخذ مجوز راه اندازي گروه و رشتههاي جديد پيشنهاد بخش نامههاي لازم.
17- پيشنهاد، پايش و نظارت مرتبط با مسائل مالي در مقاطع كارشناسي و دكتراي عمومي در خصوص نحوه دريافت شهريه تحصيلي در سطح دانشكدههاي تابعه.
18- دريافت مجوز نظام وظيفه جهت مقاطع و رشتههاي جديد تحصيلي.
19- اعلام ظرفيت پذيرش دانشجو از طریق پرتال وزارت ، نظارت بر رعايت ظرفيت اعلام شده و ارائه گزارش
20-طراحي و مشاركت در كليه آزمونهاي داخلي دانشگاه
21-امورمربوط به پذیرش وثبت نام از دانشجویان خارجی و انتقالی خارج از کشور
22-نظارت بر حسن اجرای آئین نامههای آموزشی توسط دانشکدههای تابعه
23-تهیه اطلاعیه های ثبت نامی وموارد دیگر جهت درج درسایت معاونت محترم آموزشی دانشگاه
24-امورمربوط به ثبت نام از دانشجویان بورسیه تبعه کشورهای خارجی،فرزندان اعضا هیات علمی و۵%شاهد که از وزارت متبوع ویا سازمان سنجش معرفی گردیدهاند و انجام کلیه امور مربوط به ایشان و معرفی به دانشکدهها و مراجع ذیربط
25-درخواست صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان مشمول و انجام مکاتبات لازم با سازمان وظیفه عمومی
26-انجام امور مربوط به درخواستهای متقاضیان مهمانی، انتقال و تغییر رشته دانشجویان
27-بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان و تنظیم گزارش جهت مراجع ذیصلاح. (شورای آموزشی، کمیسیون بررسی مواردخاص، مدیریت آموزش، کمیسیون نقل و انتقالات ،کمیته منطقه ای )
28-انجام امور مربوط به انصراف از تحصیل
29-صدور حکم نهایی قطع رابطه تحصیلی (بعلت عدم مراجعه دانشجو، اتمام سنوات، و مشکلات آموزشی(
30-صدور حکم بازگشت به تحصیل براساس رأی کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه وکمیسیون نظارت برحسن اجرای مقررات آموزشی
31- امورمربوط به خروج از کشور دانشجویان مشمول وغیرمشمول
32-انجام امور مربوط به آزمونهای جامع علوم پایه ، پیشکارورزی وصلاحیت بالینی
33-اعلام نتایج مصوبات کمیسیون به دانشکدهها (اعطاء فرصت ارفاقی، فرصت تحصیلی اضافی، بازگشت به تحصیل و...)
تنظیم صورتجلسات کمیسیون
34-مکاتبات لازم در مورد اعلام نقص پرونده تحصیلی
35-بررسی پرونده فارغالتحصیلان و ارجاع به اداره مربوطه
تماس با ما
نشانی: آبادان- فلکه فرودگاه- روبروی فرودگاه بین المللی آبادان- معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری
کد پستی :6313833177
تلفن : 53265357 و 53265361 -061
دورنگار: 53262618-061
آئین نامه ها
-آیین نامه آموزشی کاردانی و کارشناسی پیوسته
-آیین نامه آموزشی دکترای عمومی
-آیین نامه آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر
رشته ها و سرفصل های مربوطه
-پزشکی
-پرستاری
-اتاق عمل
-هوشبری
-علوم آزمایشگاهی
-کتابداری در شاخه پزشکی
-فناوری اطلاعات سلامت
-بهداشت عمومی
-مهندسی بهداشت محیط
-مهندسی بهداشت حرفه ای ایمنی کار
-فوریتهای پزشکی
-بهداشت خانواده
-مبارزه با بیماریها
-تکنیسین سلامت دهان
شرح وظایف اداره خدمات ماشینی
1- فراهم آوردن مقدمات انجام عملیات آموزشی دانشجویان طبق نیازهای اعلام شده ازطرف حوزه معاونت آموزشی بصورت ماشینی
از قبیل: ثبت نام دانشجویان جدیدالورود ،تعریف دروس, تهیه فرمهای انتخاب واحد, حذف واضافه, حذف اضطراری و... قبل ازعملیات مربوطه, تهیه لیستهای مختلف, ورود نمرات بطور صحیح و تهیه گزارشات ( آماری ،کارنامه و...)
2- حفظ وحراست ازاطلاعات تحصیلی دانشجویان با توجه به محرمانگی کلیه اطلاعات از قبیل مشخصات عمومی و تحصیلی دانشجویان اعم از شاغل به تحصیل و دانش آموخته در سیتم حفظ می گردد.
3- اتصال دانشکده های تابعه و سایر واحدهای متقاضی دربهره گیری ازشبکه اطلاع رسانی سیستم خدمات آموزشی (سما).
4- تعریف کد کاربری و پسورد با تعیین سطح دسترسی خاص هر کارشناس در نرم افزار آموزش و IBS جهت اتصال به شبکه آموزش .
5-تهیه گزارشان آماری وتحلیلی متنوع ازمجموعه بانک اطلاعاتی موجود در جهت تامین نیازهای اطلاعاتی مدیریتی واجرائی. تهیه و ارسال گزارشات آماری با توجه به درخواست واحد های مختلف با فرمت های گوناگون از قبیل تعداد دانشجو ، بر اساس دانشکده ، رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی ، جنس ، سال ورود ، سهمیه ورود ، از طریق نرم افزار استخراج گردیده و به واحد های متقاضی طی نامه رسمی ارسال می گردد .
6-پشتیبانی فنی سیستم استعداد درخشان تحت وب حوزه.
7-پشتیبانی فنی سیستم تحت وب ستاد شاهد و ایثاران حوزه.
8-پشتیبانی فنی سیستم تحت وب ثبت نمرات اساتید و هیات علمی دانشگاه تحت وب حوزه.
9-پشتیبانی فنی سیستم تحت وب ارزشیابی آنلاین اساتید و هیات علمی دانشگاه.
10-پشتیبانی فنی سیستم تحت وب نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان
11- ثبت نمرات آزمون های جامع علوم پایه پرانترنی- ارتقاء- میهمانی و انتقالی
12- صدور کارنامه کل دانشجویان جهت فراغت- مقاطع بالاتر- انتقالی- میهمان- شوراهای آموزشی- تحصیلات تکمیلی- کمیسیون موارد خاص
13- بررسی و چک پرونده های فارغ التحصیلان دانش آموخته- قبولی در مقاطع بالاتر- انتقالی به
14- تایید نهایی کارنامه های نیمسالی ارسالی از سوی دانشکده ها و تفکیک آنها
15- حذف واصلاح سوابق دانشجو براساس قوانین و مقررات و آئین نامه های آموزشی- شوراهای آموزشی- تحصیلات تکمیلی- کمیسیون موارد خاص
16-تخصیص اساتید مشاور جهت دانشجویان براساس درخواست دانشکده ها
17- صدور کارت دانشجویی
18- ثبت نام دانشجویان انتقالی- میهمانی
19- تعریف رشته ها و سر فصل دروس هر رشته
20- اصلاح سوابق تحصیلی دانشجویان بر اساس قوانین و مقررات آموزشی- شوراهای آموزشی- تحصیلات تکمیلی- کمیسیون موارد خاص
21- ثبت اطلاعات اساتید و تخصیص کد کاربری