1394/1/31 دوشنبه


اداره پذیرش و ثبت نام

شرح وظایف اداره پذیرش و ثبت نام
 


     ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان مقاطع کاردانی،  کارشناسی پیوسته ، دکترای عمومی پزشکی دردوره های روزانه وبین الملل  از بدو ثبت نام اولیه تا فراغت از تحصیل بشرح زیر بعهده اداره پذیرش و ثبت نام می‌باشد

1- هماهنگي و نظارت بر ثبت نام كليه پذيرفته شدگان در كليه مقاطع تحصيلي در دانشكده‌هاي تابعه بر اساس لیستهای ارسالی از سازمان سنجش ،آموزش کشور

 2- وارد کردن اطلاعات دانشجویان ورودی هر سال در سیستم سما

3- معر فی دانشجویان جهت انتخاب واحد به دانشکده مربوطه

4-بررسی و چک نمودن کلیه پرونده های دانشجویان جدیدالورود از نظر کلیه مدارک ثبت نامی واعلام کمبودهای پرونده های دانشجویان

5- بررسی و چک نمودن کلیه پرونده های دانشجویان جدیدالورود از نظر مشخصات سجلی و محل دیپلم ومغایر ت سوابق آنان واعلام به سازمان سنجش

6- صدور مرخصی تحصیلی و حذف ترم جهت کلیه دانشجویان متقاضی بعد از موافقت دانشکده های تابعه

7 - دریافت اسامی دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی از دانشکده های تابعه شش ماه قبل از فارغ التحصیلی و چک کردن پروند های آنان از نظر مدارک ثبت نامی واعلام کمبود مدارک آنان به دانشکده ها جهت اطلاع رسانی به دانشجویان

8- ارسال آیین نامه های آموزشی جدید دریافتی از وزارتخانه به دانشکده های تابعه

9- چک نمودن کلیه پرونده های انتقالی از نظر مدارک ثبت نامی و در خواست کمبود های آنان از دانشگاه قبلی واعلام دانشکده های تابعه جهت مراجعه دانشجویان وتکمیل پرونده

10-تصحیح مشخصات دانشجویان ورودی های قبل در سیستم سما

11- تهیه تقویم دانشگاهی هر نیمسال واعلام به دانشکده های تابعه

12- آماده کردن فرمهای منطقه ای جهت دانشجویان جدید الورود و تکمیل توسط دانشجویان جهت تعیین وضعیت تعهد پس از اتمام تحصیل

13 - چک نمودن کلیه پرونده های انتقالی از نظر مدارک ثبت نامی و در خواست کمبود های آنان از دانشگاه قبلی و اعلام دانشکده های تابعه جهت مراجعه دانشجویان وتکمیل پرونده

14-ارائه خدمات آموزشي از قبيل صدور گواهي اشتغال به تحصيل، امور به نظام وظيفه، بررسي و نظارت بر گزارش‌هاي فراغت از تحصيل و اعلام آن به اداره دانش آموختگان، اعطاي فرصت ارفاقي و اضافي، انصراف از تحصيل دانشجويان مقالطع كارشناسي و دكتراي عمومي.

15- پايش و نظارت بر روند تحصيلي دانشجويان مقاطع كارشناسي و دكتراي عمومي و حسن اجراي آئين نامه‌ها و مقررات مربوطه و ارائه گزارشات ادواري.

16- مشاركت در برنامه ريزي و ايجاد زير ساخت‌هاي لازم براي توسعه و گسترش دانشجويان مقاطع كارشناسي و دكتراي عمومي از طريق برآورد ظرفيت گروه‌ها، پيشنهاد و پيگيري تدوين و تصويب آئين نامه‌ها و برنامه‌هاي آموزشي جديد، پيگيري اخذ مجوز راه اندازي گروه و رشته‌هاي جديد پيشنهاد بخش نامه‌هاي لازم.

17- پيشنهاد، پايش و نظارت مرتبط با مسائل مالي در مقاطع كارشناسي و دكتراي عمومي در خصوص نحوه دريافت شهريه تحصيلي در سطح دانشكده‌هاي تابعه.

18- دريافت مجوز نظام وظيفه جهت مقاطع و رشته‌هاي جديد تحصيلي.

19- اعلام ظرفيت پذيرش دانشجو از طریق پرتال وزارت ، نظارت بر رعايت ظرفيت اعلام شده و ارائه گزارش

20-طراحي و مشاركت در كليه آزمون‌هاي داخلي دانشگاه

21-امورمربوط به پذیرش وثبت نام از دانشجویان خارجی و انتقالی خارج از کشور 

22-نظارت بر حسن اجرای آئین نامه‌های آموزشی توسط دانشکده‌های تابعه

23-تهیه اطلاعیه های ثبت نامی وموارد دیگر جهت درج درسایت معاونت محترم آموزشی دانشگاه

24-امورمربوط به ثبت نام از دانشجویان بورسیه تبعه کشورهای خارجی،فرزندان اعضا هیات علمی و۵%شاهد  که از وزارت متبوع ویا سازمان سنجش  معرفی گردیده‌اند و انجام کلیه امور مربوط به ایشان و معرفی به دانشکده‌ها و مراجع ذیربط

25-درخواست صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان مشمول و انجام مکاتبات لازم با سازمان وظیفه عمومی

26-انجام امور مربوط به درخواستهای متقاضیان مهمانی، انتقال و تغییر رشته دانشجویان

27-بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان و تنظیم گزارش جهت مراجع ذیصلاح. (شورای آموزشی، کمیسیون بررسی مواردخاص، مدیریت آموزش، کمیسیون نقل و انتقالات ،کمیته منطقه ای )

28-انجام امور مربوط به  انصراف از تحصیل

29-صدور حکم نهایی قطع رابطه تحصیلی (بعلت عدم مراجعه دانشجو، اتمام سنوات، و مشکلات آموزشی(

30-صدور حکم بازگشت به تحصیل براساس رأی کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه وکمیسیون نظارت برحسن اجرای مقررات آموزشی

31- امورمربوط به خروج از کشور دانشجویان مشمول وغیرمشمول

32-انجام امور مربوط به آزمون‌های جامع علوم پایه ، پیش‌کارورزی وصلاحیت بالینی

33-اعلام نتایج مصوبات کمیسیون به دانشکده‌ها (اعطاء فرصت ارفاقی، فرصت تحصیلی اضافی، بازگشت به تحصیل و...)

تنظیم صورتجلسات کمیسیون

34-مکاتبات لازم در مورد اعلام نقص پرونده تحصیلی

35-بررسی پرونده فارغ‌التحصیلان و ارجاع به اداره مربوطه

تماس با ما

نشانی: آبادان- فلکه فرودگاه- روبروی فرودگاه بین المللی آبادان- معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری

کد پستی :6313833177

تلفن : 53265357 و 53265361 -061

دورنگار: 53262618-061

آئین نامه ها

-آیین نامه آموزشی کاردانی و  کارشناسی پیوسته

-آیین نامه آموزشی دکترای عمومی

-آیین نامه آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر

رشته ها و سرفصل های مربوطه

-پزشکی

-پرستاری

-اتاق عمل

-هوشبری

-علوم آزمایشگاهی

-کتابداری در شاخه پزشکی

-فناوری اطلاعات سلامت

-بهداشت عمومی

-مهندسی بهداشت محیط

-مهندسی بهداشت حرفه ای ایمنی کار

-فوریتهای پزشکی

-بهداشت خانواده

-مبارزه با بیماریها

-تکنیسین سلامت دهان
 

شرح وظایف اداره خدمات ماشینی
 

 1-     فراهم آوردن مقدمات انجام عملیات آموزشی دانشجویان طبق نیازهای اعلام شده ازطرف حوزه معاونت آموزشی بصورت ماشینی

از قبیل: ثبت نام دانشجویان جدیدالورود ،تعریف دروس, تهیه فرمهای انتخاب واحد, حذف واضافه, حذف اضطراری و... قبل ازعملیات مربوطه, تهیه لیستهای مختلف, ورود نمرات بطور صحیح و تهیه گزارشات ( آماری ،کارنامه و...)

2-     حفظ وحراست ازاطلاعات تحصیلی دانشجویان با توجه به محرمانگی کلیه اطلاعات از قبیل مشخصات عمومی و تحصیلی دانشجویان اعم از  شاغل به تحصیل و دانش آموخته در سیتم حفظ می گردد.

3-     اتصال دانشکده های تابعه و سایر واحدهای متقاضی دربهره گیری ازشبکه اطلاع رسانی سیستم خدمات آموزشی (سما).

4-     تعریف  کد کاربری و پسورد با تعیین سطح دسترسی خاص هر کارشناس  در نرم افزار آموزش و  IBS جهت  اتصال به شبکه آموزش .

 5-تهیه گزارشان آماری وتحلیلی متنوع ازمجموعه بانک اطلاعاتی موجود در جهت تامین نیازهای اطلاعاتی مدیریتی واجرائی. تهیه و ارسال گزارشات آماری با توجه به درخواست واحد های مختلف با فرمت های گوناگون از قبیل تعداد دانشجو ، بر اساس دانشکده ، رشته تحصیلی ، مقطع تحصیلی ، جنس ، سال ورود ، سهمیه ورود ، از طریق نرم افزار استخراج گردیده و به واحد های متقاضی طی نامه رسمی ارسال می گردد .

6-پشتیبانی فنی سیستم استعداد درخشان تحت وب حوزه.

7-پشتیبانی فنی سیستم تحت وب ستاد شاهد و ایثاران حوزه.

8-پشتیبانی فنی سیستم تحت وب ثبت نمرات اساتید و هیات علمی دانشگاه تحت وب حوزه.

9-پشتیبانی فنی سیستم تحت وب ارزشیابی آنلاین اساتید و هیات علمی دانشگاه.

10-پشتیبانی فنی سیستم تحت وب نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان 

11- ثبت نمرات آزمون های جامع علوم پایه پرانترنی- ارتقاء- میهمانی و انتقالی

12-     صدور کارنامه کل دانشجویان جهت فراغت- مقاطع بالاتر- انتقالی- میهمان- شوراهای آموزشی- تحصیلات تکمیلی- کمیسیون موارد خاص

13-     بررسی و چک پرونده های فارغ التحصیلان دانش آموخته- قبولی در مقاطع بالاتر- انتقالی به

14-     تایید نهایی کارنامه های نیمسالی ارسالی از سوی دانشکده ها و تفکیک آنها

15-     حذف واصلاح سوابق دانشجو براساس قوانین و مقررات و آئین نامه های آموزشی- شوراهای آموزشی- تحصیلات تکمیلی- کمیسیون موارد خاص

16-تخصیص اساتید مشاور جهت دانشجویان براساس درخواست دانشکده ها

17-     صدور کارت دانشجویی

18-     ثبت نام دانشجویان انتقالی- میهمانی

19-     تعریف رشته ها و سر فصل دروس هر رشته

20-     اصلاح سوابق تحصیلی دانشجویان بر اساس قوانین و مقررات آموزشی- شوراهای آموزشی- تحصیلات تکمیلی- کمیسیون موارد خاص

21-     ثبت اطلاعات اساتید و تخصیص کد کاربری

تعداد بازديد اين صفحه: 3756
تعداد بازديد کنندگان سايت: 103594179 تعداد بازديد زيرپورتال: 1602072 اين زيرپورتال امروز: 876 سایت در امروز: 22337 اين صفحه امروز: 1